آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA)، سازمانی که قوانین هوانوردی مربوط‌ به عملکرد خطوط هواپیمایی تجاری و سایر ارائه‌دهندگان خدمات مسافرت هوایی را تنظیم می‌کند، دستورالعمل‌های جدیدی برای ارائه گواهینامه منتشر کرده که راه را برای عملکرد تجاری وسایل حمل‌ونقل عمودپرواز هیبریدی و الکتریکی هموار کرده است.
کد خبر: ۱۲۱۶۳۷۴

به گزارش زومیت و به نقل از Techcrucnh، از نظر فنی و قانونی این اقدامی کلیدی در راستای آغاز عملکرد خدمات حمل‌ونقل هوایی در اروپا محسوب می‌شود. شرایط جدید آژانس ایمنی هوانوردی اروپا دو دسته‌بندی جدید برای ارائه گواهینامه اضافه می‌کند که شامل مراحل «پایه» و «پیشرفته» هستند و برای وسیله پروازی «دسته سایز کوچک» درخواست داده می‌شوند.
این دسته‌بندی به وسایل نقلیه هوایی با کمتر از ۹ سرنشین و وزن حداکثر
۳۱۷۰ کیلوگرم اشاره دارد. آن‌گونه که در قوانین ایمنی آژانس ایمنی هوانوردی اروپا آمده، برای دریافت گواهینامه پایه تنها لازم است وسیله نقلیه هوایی مورد نظر توانایی اجرای فرود اضطراری کنترل ‌شده را داشته باشد تا امنیت سرنشینان و سایر افراد حفظ شود. برای دریافت گواهینامه پیشرفته، وسیله نقلیه هوایی باید قابلیت برخاستن و فرود پیاپی را داشته باشد. اگر وسیله نقلیه هوایی کاربرد تجاری داشته باشد، باید هر دو نوع گواهینامه را دریافت کند. اما این تنها چارچوب قانون لازم برای عملکرد تجاری کامل وسایل نقلیه هوایی نیست؛ بلکه یک قدم پیش از دستیابی به چنین هدفی است. آژانس ایمنی هوانوردی اروپا بیان می‌کند: «تجاربی که از شرایط ویژه کاربرد هواپیماهای عمودپرواز کسب شود، در روند قانونگذاری مشمول خواهند شد.» بنابراین نحوه برخورد شرکت‌ها با این شرایط در قوانین آتی حمل‌ونقل هوایی تأثیر خواهند داشت. اما این اقدام تنها یک‌قدم در مسیر تحقق خدمات تاکسی هوایی است و می‌تواند برای علاقه‌مندان این عرصه، خوشحال‌کننده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها