«ایل دا» روایتگر دفاع از مام میهن، جزو پر بازیگرترین سریال‌های دفاع مقدس بوده که 75 درصد از مرحله پیش‌تولید آن انجام شده است.
کد خبر: ۱۲۱۶۱۵۳

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، سیدعلیرضا سبط‌احمدی تهیه‌کننده سریال تلویزیونی ایل دا (مادر ایل) در خصوص روند تولید این مجموعه گفت: این مجموعه با موضوع اتحاد و حماسه مردان و زنان عشایر مرزنشین در برابر متجاوزان به خاک این مرز و بوم و قصه ایستادگی و ایثار آنها را بین سال‌های 1358 تا 1359 را روایت می‌کند.
وی ادامه داد: این مجموعه به کارگردانی راما قویدل در 30 قسمت و80 مکان فیلمبرداری در مناطق مرزی استان لرستان و شهر خرم‌آباد و در فضایی کاملا بومی و با حضور بازیگران تئاتری، تلویزیونی و محلی تصویربرداری خواهد شد. 135 بازیگر در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند که به عبارتی از پر بازیگرترین مجموعه‌های در گونه دفاع مقدس است.
تهیه‌کننده ایل دا اظهار کرد: در این مجموعه یکی از شاخص‌ترین و پرکارترین جلوه‌های بصری را شاهد که به ابتکار عظیم محمدی و سینا قویدل خواهیم بود.
سبط احمدی با اشاره به این‌که بیش از 75 درصد از پیش‌تولید این کار انجام شده، ادامه داد: ساخت دکورهای این مجموعه توسط مهدی احمدی رو‌ به اتمام است و کار طراحی صحنه را رضا حاج‌درویش و طراحی گریم را هم جلال امیرمرندی و طراح لباس را دلیله سوفیانی به عهده دارند، مدیر تولید این مجموعه محمدرضا نجفی و مدیر تدارکات آن هم محسن اسکندری است.
تهیه‌کننده این سریال گفت: موسیقی فولکلور که با فرهنگ غنی قوم لر توسط رضا خسروی ساخته می‌شود، جذابیتی است که باید شنیده شود.
وی افزود: صحنه‌های جنگ با دو دوربین و گاهی هم سه دوربین توسط مدیر تصویربرداری مصطفی احمدیان و صدابرداری حسین غفاری ثبت خواهد شد، فاطمه گودرزی، رحیم نوروزی، امیرمحمد زند، علی دهکردی، کاظم هژیرآزاد، جعفر دهقان، سیروس همتی، نیما رازانی، معصومه بافنده و بهروز چاهل (دورگه ایرانی-هندی) حضورشان قطعی است و بازیگران مطرح دیگری در مرحله عقد قرارداد هستند. این کارگردان تصریح کرد: در این سریال زن و مرد ایرانی تفنگ به دست و کنار هم، از مام میهن تا پای جان دفاع می‌کنند و لحظاتی ناب را شاهد خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها