۲۰ روز از مجوز ستاد تنظیم بازار برای افزایش نرخ لبنیات می‌گذرد که برخی کارخانجات دوباره اقدام به افزایش خودسرانه قیمت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۲۱۵۶۸۶

به گزارش فارس، در حالی که ستاد تنظیم بازار در چهلمین جلسه خود قیمت انواع شیر و لبنیات را حدود ۲۰ درصد افزایش داد، در این میان یک کارخانه لبنی ظاهرا به این قیمت‌ها و به قانون پایبند نیست و به‌تازگی و به طور خودسرانه قیمت‌های جدیدی را روی بطری‌های شیر حک کرده که 700 تومان بیش از قیمت مصوب است.
این کارخانه، بطری شیر ۳ درصد چربی را به قیمت ۶۰۰۰ تومان برچسب زده درحالی که بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار در 22 خرداد امسال قیمت هر بطری شیر 3 درصد چربی ۵۳۰۰ تومان اعلام شده بود.
افزایش خودسرانه ۷۰۰ تومانی قیمت در یک بطری شیر حاکی از بی‌توجهی شرکت‌های لبنی به قوانین و مصوبات بالادستی است که این موضوع در سال‌های گذشته بارها و بارها از سوی آنها تکرار شده و با همین ترفند قیمت محصولات لبنی را افزایش داده‌اند.
علاوه بر اینها ظاهرا صنایع لبنی قانون بازدارنده‌ای مقابل خود نمی‌بیند؛ پرونده‌هایی که سازمان تعزیرات حکومتی در برخی مواقع برای آنها تشکیل می‌دهد در حدی نبوده که بتواند جلوی آنها را بگیرد. شگرد صنایع لبنی در سال‌های گذشته بر همین پاشنه چرخیده که ابتدا آنها قیمت را خودشان افزایش داده‌اند و پس از آن با توجیه‌های مختلف، مسؤولان را برای افزایش قیمت مجاب کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها