عضو کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران در واکنش به اطلاعیه اخیر بانک مرکزی درخصوص برخی تخلفات صورت گرفته از سوی صرافی‌ها در سامانه نیما گفت: سامانه نیما تبدیل به یک بستر دستوری‌ شده و فعالان اقتصادی و صادرکنندگان چاره‌ای جز استفاده از این سامانه ندارند، لذا اعلام پذیرش ریسک معاملات برای فعالان اقتصادی در بستر نیما به این شکل قابل‌قبول نیست.
کد خبر: ۱۲۱۵۱۸۳



محمد لاهوتی در گفت‌وگو با تسنیم اضافه کرد: در این اطلاعیه تاکید شده سامانه نیما یک بستر برای انجام معاملات ارزی است و علاوه ‌بر آن تصریح شده ریسک معاملات در بستر این سامانه برعهده تجار است.
وی ادامه داد: این‌که انجام هر معامله‌ای دارای ریسک است و تجار باید این ریسک را بپذیرند موضوع درستی است ولی وقتی موضوعی، شکل دستوری به خودش می‌گیرد و عنوان می‌شود بازرگانان و تجار باید حداقل 50 درصد ارز خود را حتما در این سامانه عرضه کنند، مسؤولیت تأمین امنیت این بستر برعهده دستگاه‌های دولتی است.
رئیس کنفدراسیون صادرات خاطرنشان کرد: در حال حاضر سامانه نیما تبدیل به یک بستر دستوری ‌شده و فعالان اقتصادی و صادرکنندگان چاره‌ای جز استفاده از این سامانه ندارند، لذا اعلام پذیرش ریسک معاملات برای فعالان اقتصادی در بستر نیما به این شکل قابل ‌قبول نیست و باید ریسک این بستر با نظارت بانک مرکزی به حداقل ممکن برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها