سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله پهپادی مجدد یگان پهپادی این کشور به دو فرودگاه جیزان و أبهای عربستان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۴۸۴۲

در این عملیات جدید آشیانه جنگنده‌ها و اهداف نظامی مهم در فرودگاه جیزان هدف گرفته شده است. منابع سعودی با تایید این خبر مدعی شدند پهپادها را در هوا منفجر کرده‌اند.
به گزارش روسیا الیوم، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات هجومی گسترده‌ای را با پهپادهای قاصف ۲ K به فرودگاه جیزان (جازان) در جنوب عربستان ترتیب داد. سریع ادامه داد: عملیات مذکور با دقت بالا به اهداف خود اصابت کرد و منجر به تعطیلی ناوگان هوایی فرودگاه جیزان شد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: نیروهای ما به عملیات خود برای هدف قرار دادن تمامی مواضع و تأسیسات دشمن از جمله فرودگاه‌های نظامی ادامه می‌دهند. وی ساعتی بعد از این بیانیه، با انتشار بیانیه دیگری اعلام کرد یگان پهپادی یمن با چند پهپاد از نوع قاصف ۲ K عملیات هجومی خود به فرودگاه بین‌المللی أبها را هدف گرفته است‌. دو روز پیش نیز یک منبع نظامی اعلام کرد پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شده‌اند یک پهپاد جاسوسی دیگر عربستان سعودی را سرنگون کنند.
یمنی‌ها می‌گویند این گونه عملیات، در چارچوب دفاع از خود صورت می‌گیرد و پاسخ قانونی به تداوم تجاوز به ملت یمن و محاصره آنهاست. ترکی مالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان با تایید حملات پهپادی مدعی شد یک فروند پهپاد ارتش یمن که به سمت جازان به پرواز درآمده بود، رهگیری و منهدم شد.
حملات موشکی و پهپادی نیروهای مقاومت یمن توازن قوا را در جنگ یمن به نفع شیعیان تغییر داده است‌. به این صورت که آنها هر زمان اراده کنند می‌توانند نقاطی از عربستان سعودی را هدف قرار دهند‌. حملات موفق و مکرر حوثی‌ها به عربستان موجب شده که اخیرا بین دو متحد اصلی سعودی‌ها شکاف ایجاد شده و اماراتی‌ها برای جبران خسارات وارد آمده بخشی از نیروهای خود را از یمن خارج کنند. با این حال از آنجا که آمریکا و اسرائیل پشتیبان اصلی ادامه جنگ در یمن هستند عربستان سعودی همچنان به تجاوزات خود در این کشور مظلوم و محروم ادامه می‌دهد‌. به گزارش سایت اینترنتی النشره، رژیم سعودی علاوه بر ادامه حملات هوایی خود به مناطق مسکونی یمن در صنعا و صعده اخیرا در ادامه نقض توافق استکهلم، شهر الحدیده را هدف حملات خود قرار داده است‌. به گفته رسانه‌های عربی، رژیم سعودی مناطق مختلف الحدیده از جمله شهرک الشهدا را هدف حملات خمپاره‌ای قرار داده است. پیشتر سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفته بود سعودی‌ها تاکنون هزاران بار آتش‌بس الحدیده را نقض کرده‌اند. این درحالی است که سازمان ملل متحد نسبت به این قانون‌شکنی‌ها بی‌تفاوت بوده و واکنش مناسبی از خود نشان نمی‌دهد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها