رکوردزنی صهیونیست‌ها در شهرک‌سازی غیرقانونی

کمیته تحقیقات سازمان ملل درباره اقدامات اسرائیل در تازه‌ترین گزارش خود به تشریح جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و نقض گسترده حقوق بشر در این باره پرداخت.
کد خبر: ۱۲۱۴۰۱۰

به گزارش المیادین، از آغاز راهپیمایی بازگشت در مارس ۲۰۱۸ تا‌کنون نظامیان اسرائیلی بیش از ۲۷۰ فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند؛ همچنین تقریبا یک هزار نفر نیز در این اعتراضات زخمی شده‌اند. بنا به گزارش این کمیته، تعداد افرادی که در شهرهای الخلیل، قلقیلیه، رام‌ا...، نابلس و شهرک‌های اسرائیلی کشته یا زخمی شده‌اند، افزایش یافته است.
یکی دیگر از بخش‌های مهم این گزارش، مربوط به تأثیر سیاست‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی بر کودکان فلسطینی است. بنا بر این گزارش، حملات شبانه برای دستگیری کودکان در کرانه باختری عواقب وخیمی بر آنها دارد؛ این کودکان غالبا با خودروهای نظامی به اماکن ناشناخته منتقل می‌شوند و مورد تهدید و توهین لفظی حین بازجویی قرار می‌گیرند. کمیته یاد شده اعلام کرد رژیم صهیونیستی در حال حاضر ۳۰۰ کودک را در بازداشت خود دارد که اتهام بیشتر آنها اقدامات ساده‌ای مانند پرتاب سنگ یا نوشتن مطلب در شبکه‌های اجتماعی است.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است مقامات اسرائیلی به شکلی علنی از الحاق اراضی دیگری به کرانه باختری سخن می‌گویند و این موضوع در افزایش وحشتناک شهرک‌های اسرائیلی سهیم بوده به نحوی که موافقت با ساخت واحدهای مسکونی غیر قانونی در شهرک‌های جدید در سال ۲۰۱۸ رکورد زده و از سال ۲۰۰۲ تا سال گذشته به بالاترین میزان خود رسیده است. در همین حال، حنا عیسی کارشناس حقوق بین‌الملل فلسطینی تاکید کرد مجموع شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری و قدس شرقی به ۵۰۳ مورد رسیده است که ۴۷۴ مورد از آنها در کرانه باختری و ۲۹ شهرک نیز در قدس شرقی احداث شده‌اند. بنا به گفته عیسی، جمعیت صهیونیست‌های ساکن این شهرک‌ها بالغ بر یک میلیون نفر است.
وی تصریح کرد طبق اعلام جنبش اسرائیلی «صلح اکنون»، توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری با میانگینی بالاتر از رشد جمعیت در اراضی اشغالی در جریان است. این کارشناس فلسطینی همچنین تاکید کرد که دیوار نژادپرستانه حائل در کرانه باختری، حدود ۲۰ درصد از مساحت این منطقه را به نفع رژیم صهیونیستی مصادره کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها