نفر اول مسابقه استعدادیابی آقای گزارشگر:

فقط بازی‌های خارجی را گزارش می‌کنم

فرشاد محمدی‌مرام، برنده سری دوم مسابقه آقای گزارشگر بود که همزمان با ایام نوروز از شبکه سه سیما پخش می‌شد. محمدی‌مرام که متولد ۱۳۶۴ است و در مقطع کارشناسی ارشد زیست‌شناسی تحصیل کرده، برخلاف بسیاری از برندگان مسابقات استعدادیابی، توانسته وارد حرفه دلخواهش شود و چند سالی است به عنوان گزارشگر فوتبال مشغول کار است.
کد خبر: ۱۲۱۱۹۸۹

از چه زمانی به گزارشگری علاقه‌مند شدید؟
از کودکی به آن علاقه‌داشتم اما متاسفانه موقعیت ورود به گزارشگری برایم فراهم نبود و از جام جهانی ۲۰۰۶ دیگر ناامید شدم و آن را رها کردم. مسابقه آقای گزارشگر که آغاز شد، سال اول ثبت‌نام کردم، اما در آزمون ورودی شرکت نکردم. صبر کردم ببینم سری اول به چه نتیجه‌ای می‌رسد بعد شرکت کنم. کلا زیاد خوشبین نبودم و فکر می‌کردم اول شدن در یک برنامه تلویزیونی، تضمینی برای ورود به گزارشگری نیست. بیشتر می‌خواستم خودم را محک بزنم.
تجربه شرکت در مسابقه چطور بود؟
اسفند ۹۳ حدود 5000 نفر سه مرحله آزمون را پشت سر گذاشتیم تا به مسابقه اصلی راه پیدا کنیم. مرحله اول در سالن بسکتبال آزادی بود و سؤالات سختی هم داده بودند، مثلا در بازی شش دوی رئال و بارسلونا، مدافع کنار فابیو کاناوارو چه کسی بود؟ ۱۹ سؤال را جواب دادم و اول شدم. بعد ۲۰۰ نفر شدیم و تست گزارشگری دادیم. در مسابقه هم سه مرحله گروهی و نیمه‌نهایی و فینال را طی کرد‌م و خدا را شکر اول شد‌م.
آقای گزارشگر چقدر کمک کرد شما وارد این حرفه شوید؟
رزومه من صرفا رتبه اول مسابقه آقای گزارشگر بود و این‌که گزارش مسابقات ضبطی را به من دادند، به همین دلیل بود. بعد کم‌کم بازی‌های زنده را گزارش کردم. از جام ملت‌های اروپای ۲۰۱۶ رسما کارم به عنوان گزارشگر شبکه سه و ورزش آغاز شد. من صرفاً به فوتبال خارجی علاقه دارم و فقط این بازی‌ها را گزارش می‌کنم. البته از فوتبال برتر هم پیشنهاد داشتم، ولی تلاشم این است کاری را انجام دهم که روی آن اشراف دارم.
فکر می‌کنید شوهای استعدادیابی در عرصه گزارشگری و عرصه‌های دیگر می‌توا‌ند باعث ورود راحت‌تر افراد به حرفه دلخواهشان شو‌د؟
در آقای گزارشگر که واقعا این اتفاق افتاده است. در برنامه‌های دیگر مانند خندوانه هم گاهی می‌بینم افرادی که رتبه آورده‌اند، در برنامه‌های دیگر حضور پیدا می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها