ثامر السبهان، وزیر مشاور در امور خلیج‌فارس عربستان ضمن سفر به سوریه با مقامات آمریکایی و رهبران قبایل سوری دیدار کرده است.
کد خبر: ۱۲۱۱۸۵۹

این نشست که بدون اطلاع و اجازه دولت سوریه برگزار شده است در چارچوب تلاش‌های عربستان برای کمک رساندن به گروه‌های در حال اضمحلال تروریستی در سوریه تلقی می‌شود. السبهان همان سفیر سابق عربستان در عراق است که چند سال پیش به‌دلیل دخالت‌های گستاخانه‌اش در عراق از این کشور اخراج شد. السبهان در دیدار خود با تروریست‌ها گفته است: نقش عربستان در مرحله آتی مهم‌تر و بزرگ‌تر خواهد بود. به گزارش ایسنا و به نقل از العربیه، میدان نفتی العمر در استان دیرالزور میزبان نشست ثامر السبهان، وزیر مشاور در امور خلیج‌فارس با جوئل ریبُرن معاون وزیر خارجه آمریکا، ویلیام روباک مشاور اصلی نیروهای ائتلاف آمریکا و تعدادی از رهبران و چهره‌های سرشناس قبایل و شوراهای این منطقه بود. در این نشست درباره «مکانیسم مبارزه با داعش و تضمین عدم بازگشت این گروه و حمایت از شورای مدنی در این استان و ارائه خدمات به منطقه شرق فرات و رونق اقتصادی» صحبت شده است. روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی نوشت: این مقام سعودی از اربیل به استان دیرالزور رفته است. تحلیلگران می‌گویند عربستان سعودی درصدد نفوذ بر عشایر منطقه است تا به این وسیله بتواند در آینده سوریه سهم بیشتری داشته باشد. این دیدارها همزمان با تحرک آمریکا درباره برگزاری نشست‌هایی با رهبران شورای نظامی دیرالزور صورت گرفته است.
این درحالی است که آمریکا و عربستان سعودی از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی در منطقه به‌ویژه در سوریه بوده و برای مدت چند سال با سیاست‌های غلط خود جنگی خانمانسوز را در این کشور به راه انداختند. هنوز مقامات رسمی دولت سوریه در‌باره این سفر واکنشی از خود نشان نداده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها