محمدحسین لطیفی از اجرای برنامه هفت و حواشی آن می‌گوید

نظرات شخصی‌ام را در «هفت» ارائه نمی‌کنم

محمدحسین لطیفی گفت: بنده اگرچه در مطالبه‌گری از مدیران و سیاست‌گذاران صریح هستم، اما در «هفت» به دلیل میزبانی و این‌که آن عزیزان مهمان ما هستند، سعی می‌کنم نظرات شخصی خود را اعمال نکنم.
کد خبر: ۱۲۱۱۶۳۰

به گزارش جام‌جم، محمدحسین لطیفی، کارگردان کشورمان با حضور در برنامه «سلام صبح بخیر» طی گفت‌وگویی که با این برنامه داشت، درباره علت کم‌کار شدن خود گفت:‌ ارائه کارهای وزین با فیلم‌نامه دقیق، کاملا آماده و اثربخشی بهتر نیاز به زمان و شرایط مناسب دارد.
وی با بیان این‌که در حال حاضر فیلمنامه «خواجه‌نصیر» را آماده داریم، عنوان کرد: با توجه به این‌که یک جوان و نوجوان حق دارد که کارهای نسبتا فاخر به او ارائه شود، باید مدیران سینما و تلوزیون نیز شرایط مساعد را برای ارائه چنین کارهایی فراهم کنند.
این کارگردان با بیان این‌که در حال حاضر هر دو هفته یک‌بار پیشنهاد یک کار را رد می‌کنم، اظهار کرد: ما هر از چندگاهی باید جا را خالی کنیم که جوانان وارد عرصه شوند و دیگر این‌که مقداری گزیده‌تر کار کنیم.
لطیفی افزود: امروز در مقوله سینما اتفاقی رخ داده که در جدول فروش، کمدی خاصی گوی و میدان مخاطبان را به خود اختصاص داده است و اگر بخواهید ژانر متفاوتی را امتحان کنید، شاید چندان موفق نباشید.
وی با بیان این‌که در نظر دارم به سمت سینمای کودک حرکت کنم، ابراز کرد: ما باید کارهایی را انجام دهیم که حداقل حال خودمان را روی صحنه خوب کند.
این کارگردان درباره برنامه هفت گفت:‌ در برنامه هفت اگر بنده هستم، به دلیل وجود بزرگانی نظیر آقای جیرانی و افخمی بوده که روی آن صندلی نشستند و امروز آن را به من واگذار کردند و شاید فردا به کس دیگری واگذار شود.
لطیفی درباره علت رفتن رشیدپور از برنامه هفت، عنوان کرد:‌ بیشتر به دلیل فشارهایی از داخل خود سینماگران بوده است؛ در غیر این صورت مردم با رشیدپور مشکلی نداشتند.
وی با بیان این‌که برنامه هفت به مرور تکامل پیدا کرده است، اظهار کرد: روزی که این کار به من پیشنهاد شد، آن را به شوخی گرفتم. امروز واجب شده است که به سینما کمک کنیم. سینما مثل برنامه ۹۰ نمی‌تواند یک برنامه چالشی در تلویزیون داشته باشد، زیرا ما وقتی یک سینماگر را به خانه خود یعنی تلویزیون دعوت می‌کنیم، نمی‌توانیم به گوش او بزنیم. خوب است که یک میز نقد با حضور دو منتقد موافق و مخالف به همراه آقای فراستی دعوت کنیم که پس از تبلیغ فیلم برای فروش، سه یا چهار هفته بعد از اکران فیلم در سینما به نقد آن در تلویزیون بپردازیم.
این کارگردان درباره آقای فراستی گفت:‌ ایشان از باسوادترین و بهترین منتقدان هستند. درباره نقد فیلم‌های سینمایی، حضور دو منتقد به عنوان دو وکیل‌مدافع و دادستان در کنار آقای مسعود فراستی به عنوان قاضی ترکیب درستی است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا مخاطب در قاب تلویزیون راحت‌تر با فیلم ارتباط برقرار می‌کند یا نه، اظهار کرد: این ربطی به هم ندارد. حضور بازیگران، ریتم و شکوه آنچنانی در ارتباط مخاطب با یک فیلم اثر دارد. به عنوان مثال همه انتظار دارند مهران مدیری همواره طنز کار کند؛ اگر غیر از این کار کند، جذابیت نخواهند داشت.
این کارگردان درباره این‌که در سریال سر دلبران نقش یک روحانی را بازی کرد و این‌که آیا قرار است به بازیگری ادامه دهد یا نه، گفت: قصد بازیگری ندارم. حضور من در این سریال به این دلیل بود که احساس کردم هر کسی غیر خودم آن را بازی کند، از ما شکایت می‌شود. بر همین اساس خودم بازی کردم که اگر انتقاد یا شکایتی رخ داد، خطاب به خودم باشد. در سریال سر دلبران نقش شخصیت پدر را خیلی دوست داشتم.
لطیفی درباره این‌که چرا در برنامه هفت نقد صریح به چشم نمی‌خورد، خاطرنشان کرد: بنده اگرچه در مطالبه‌گری از مدیران و سیاستگذاران صریح هستم، اما در این برنامه به دلیل میزبانی و این‌که آن عزیزان مهمان ما هستند، سعی می‌کنم نظرات شخصی خود را اعمال نکنم.
برنامه سلام صبح بخیر به تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت ۷ تا ۹ و ۴۵ دقیقه صبح به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها