گزارش ارزشیابی کیفی خودرو، اردیبهشت ۹۸ توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شد. به گزارش جام‌جم، در اردیبهشت ۹۸ تعداد ۵۵هزار و 532 دستگاه خودرو تولید شد که ۹۹ درصد از حجم تولیدات به خودروهای گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص دارد. خودروهای تولیدی کشور در اردیبهشت 98، شامل ۴۷ مدل خودرو درگروه سبک و هفت مدل در گروه سنگین بوده است.
کد خبر: ۱۲۱۱۳۶۳

وضع کیفی تولید وانت در کشور
در گروه خودروهای سبک و در بخش وانت‌ها، در سطح قیمتی یک، خودروی وانت نیو پیکاپ فوتون دیزلی و وانت نیو پیکاپ فوتون و در سطح قیمتی ۲ خودروی وانت تندر با اخذ سه ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص داده‌اند.
در بخش وانت‌ها وانت تندر با سه ستاره کیفی و وانت‌های مزدا-کارا 2000 تک کابین و وانت آریسان دو ستاره کیفی را از آن خود کرده‌اند. وانت مزدا-کارا 2000 دوکابین و وانت‌های نیسان تک‌سوز و دوگانه‌سوز زامیاد با اخذ فقط یک ستاره کیفی بی‌کیفیت‌ترین وانت‌های ساخت داخل محسوب می‌شوند.
باکیفیت‌ترین سواری‌های داخلی
در بخش خودروهای سواری، در سطح قیمتی یک، خودروهای نیو مزدا ۳ و گرند ویتارا با اخذ چهار ستاره کیفی، در سطح قیمتی دو خودروی پژو ۲۰۰۸ با اخذ پنج ستاره کیفی و کیا سراتو و هایما اس7 اتوماتیک با اخذ چهار ستاره کیفی، در سطح قیمتی ۳ خودروهای بسترن بی۳۰ و چانگان سی‌اس۳۵، در سطح قیمتی چهار خودروهای تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک، پارس تندر، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس، پژو ۲۰۷ و دنا پلاس با اخذ چهار ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند. در اینجا وضعیت کیفی پژو2008 و پیشرفت دناپلاس قابل توجه بوده و نظر بسیاری از تحلیلگران را به خود جلب کرده است. در میان سواری‌های تولید داخل، خودروهایی مثل تندر90، رانا، انواع مدل‌های پژو206، دانگ‌فنگ اچ30، دنا، نیو ام‌وی‌ام315 و کوییک سایپا، انواع جک، تیگو، هایما و آریزو با اخذ سه ستاره کیفی وضعیت متوسطی به لحاظ کیفیت دارند. در این بخش انواع مدل‌های پراید، تیبا، ساینا، پژو405، پژو پارس، سمند، سورن به عنوان پرمصرف‌ترین خودروهای ساخت داخل کماکان فقط دو ستاره کیفی را از آن خود کرده‌اند و بی‌کیفیت‌ترین محصولات تولید داخل محسوب می‌شوند.
وضع کیفی تولید خودروهای سنگین
در گروه سنگین و در بخش خودروهای باری، کامیونت ایسوزو ان‌ام‌آر85 و کامیونت کی75ان‌پی‌آر و کشنده ولوو اف‌اچ500 با اخذ چهار ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند. در همین گروه و در بخش خودروهای مسافربری، اتوبوس شهری اسکانیا پارسین با اخذ سه ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروی تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها