هفته گذشته، تایپه تایوان میزبان نمایشگاه کامپیوتکس 2019 بود؛ رویدادی برای خودنمایی هر آنچه به رایانه‌ها مربوط می‌شود. آنچه بیش از همه به چشم آمد، رونمایی از لپ‌تاپ‌های جدید بود؛ لپ‌تاپ‌هایی که برای فتح بازار و دلبری از کاربرانی که انتظارشان را می‌کشند از نمایشگاه کامپیوتکس 2019 سر‌درآوردند. تعداد لپ‌تاپ‌های معرفی شده در این نمایشگاه قابل توجه بود و حتی نوآوری‌هایی مانند صفحه‌نمایش‌های دوگانه و تراشه‌های قدرتمند بین آنها دیده می‌شد. در این گزارش نگاهی خواهیم انداخت به شش لپ‌تاپی که می‌توانند گل سرسبد محصولات شرکت‌های خود باشند و آینده بازار لپ‌تاپ را زیر و رو کنند.
کد خبر: ۱۲۱۰۳۴۹

MSI GT76 Titan

هیولایی برای بازی

اول از همه سراغ آخرین محصول ام‌اس‌آی می‌رویم؛ شاهکار جدیدی که به‌عنوان پرچمدار لپ‌تاپ‌های این شرکت از آن یاد می‌شود. لپ‌تاپ GT76 Titan همان‌طور که از اسمش مشخص است مخصوص بازی است. سی‌پی‌یوی به کار رفته در این دستگاه یک تراشه کلاس دسکتاپ از شرکت اینتل است: تراشه قدرتمند Core i9 با معماری جدید و شگفت‌انگیز. نکته جالب در مورد این لپ‌تاپ طراحی آن است، چراکه معمولا لپ‌تاپ‌های گیمینگ بدنه‌ای عضلانی دارند، اما دستگاه جدید ام‌اس‌آی، نازک و همراه با قاب باریکی طراحی شده است. از نظر ویژگی‌های سخت‌افزاری، این محصول در مدل‌های مختلف عرضه می‌شود و با توجه به قیمتش از رم، کارت گرافیک و حافظه متفاوتی بهره می‌برد، اما قوی‌ترین مدل با قیمت 4899 دلار از کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 2080 استفاده می‌کند. مقدار رم دستگاه نیز تا 128 گیگابایت افزایش پیدا کرده است. دقت کنید مقدار رم دستگاه 128 گیگابایت است، نه حافظه داخلی!

HP Envy x360

از جنس چوب، به وزن پر

وقتی در مورد بدنه یک لپ‌تاپ صحبت می‌کنیم، معمولا یا از پلاستیک ساخته شده یا فلز آلومینیوم وظیفه محافظت از قسمت‌های داخلی دستگاه را به‌عهده دارد.
در عجیب‌ترین حالت شاید از آلیاژهای دیگر آلومینیوم استفاده شود، اما سری جدید لپ‌تاپ‌های شرکت اچ‌پی از چوب در بدنه دستگاه خود استفاده کرده‌اند و همین طراحی، دستگاه را به شکل چشمگیری جذاب کرده است. در ساخت لپ‌تاپ‌های Envy 13، Envy x360 13، Envy x360 و 15 Envy از دو نوع چوب گردو و توس استفاده شده که کنار بدنه نقره‌ای و سفید سرامیکی جلوه جالبی به لپ‌تاپ داده است. تراشه‌های به‌کار رفته در این سری لپ‌تاپ‌ها از تراشه‌های اسنپدراگون شرکت کوآلکام هستند. تراشه‌های کم‌مصرفی که باعث شده‌اند لپ‌تاپ‌ها از باتری‌های کوچک‌تری استفاده کنند و درنتیجه وزن دستگاه بسیار کاهش پیدا کند.
مقدار رم این دستگاه‌ها از شش گیگابایت شروع می‌شود و تا 16 گیگابایت ادامه دارد.

Asus ZenBook Pro Duo

دو نمایشگره، با صفحه کلیدی جدید

یکی از پرکارترین شرکت‌ها در نمایشگاه امسال، ایسوس بود. این شرکت حداقل پنج لپ‌تاپ قابل توجه بین محصولاتش داشت که هر‌کدام می‌توانند از بازیگران اصلی بازار پیش رو باشند. جالب‌ترین محصول ایسوس از نظر ما ZenBook Pro Duo است که با دو صفحه‌نمایش عرضه شده است. ایسوس برای این‌که بتواند نیمی از صفحه کلید را به صفحه‌نمایش دوم اختصاص دهد، ساخت صفحه کلید را به‌طور کامل تغییر داده است. حالا به‌جای ترک‌پد و گوشه راست دستگاه، یک صفحه تاچ با نورهای ال‌ای‌دی قرار دارد که هم نقش نام‌لاک را بازی می‌کند و هم یک ترک‌پد بسیار حساس است. هر دو نمایشگر دستگاه، لمسی است و همین باعث می‌شود به یک محصول فوق‌العاده برای طراحان تبدیل شود. این لپ‌تاپ هم از پردازنده Corei9 اینتل استفاده می‌کند تا قدرت خود را به رخ بکشد. کارت گرافیک دستگاه GeForce RTX 2060 است که باز هم مهر تاییدی بر مناسب بودن این دستگاه برای کارهای گرافیکی است.

Dell XPS 13 2-in1-

لپ‌تاپ نام‌آشنای جدید

یکی از نام‌آشناترین شرکت‌های تولیدکننده لپ‌تاپ در ایران، دل است. محصول جدید این شرکت از خانواده XPS طراحی مینیمال و جذابی دارد. XPS 13 2-in-1 از نسل دهم پردازنده Core اینتل
Ice Lake استفاده می‌کند تا از دیگر رقبا جلوتر باشد. صفحه‌نمایش دستگاه هم 4K است، اما به پای لپ‌تاپ عرضه شده توسط ریزر نمی‌رسد.

Razer Blade Studio Edition

با کیفیت ترین تصویر

اگر دنبال باکیفیت‌ترین صفحه‌نمایش ممکن برای یک لپ‌تاپ هستید، قطعا ریزر مدل بلید استودیو انتخاب مناسبی برای شماست. این لپ‌تاپ که در دو اندازه 15 و 17 اینچ عرضه شده و از صفحه‌نمایش 4K استفاده می‌کند، آخرین مدل پردازنده گرافیکی انویدیا یعنی Quadro RTX GPU در آن استفاده شده است. اما پردازنده اصلی دستگاه Core i7-9750H اینتل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها