مزیت‌های موجود در فرش‌های نانویی یک شرکت نساجی کاشانی موجب شده تا فرش‌های این شرکت به ۲۵ کشور جهان صادر شود. سال گذشته 5/1 میلیون یورو فرش نانویی این شرکت به کشورهای مختلف صادر شد.
کد خبر: ۱۲۰۹۵۶۹

به گزارش جام‌جم و به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوی نانو، دکتر خشایار مهاجر شجاعی، مدیر بخش بازرگانی و تحقیق و توسعه این شرکت می‌گوید: عراق، قطر، عمان، چین، ژاپن، روسیه، اتریش، آلمان و آفریقای جنوبی بخشی از مقاصد صادراتی ما در سال گذشته بوده است. در مجموع تاکنون محصولات نانویی شرکت ما به ۲۵ کشور صادر شده است.
دکتر شجاعی درباره قیمت این فرش‌های نانویی می‌گوید: قیمت این فرش‌ها با فرش‌های معمولی تفاوت ندارد و این موضوع مزیت رقابتی فرش‌های نانویی ماست.
به دلیل بهره‌مندی از نانوذرات آنتی‌باکتریال در نخ‌های مورداستفاده در این فرش‌ها، رشد باکتری و کپک در این فرش‌ها به شدت کاهش یافته و بسیار سلامت محور هستند؛ بنابراین برای کودکان و سالمندان که نسبت به آلودگی‌های محیطی حساسیت بیشتری دارند، استفاده از فرش‌های نانویی مزیت زیادی دارد. با توجه به قیمت برابر با محصولات فرش معمولی و وجود این مزیت‌های فناورانه، مشتریان علاقه به استفاده از فرش‌های نانویی داشته و این موجب توسعه بازار فرش‌های نانویی شده است. در منطقه خلیج‌فارس که رطوبت بالا است، پتانسیل رشد باکتری در فرش افزایش می‌یابد از این رو کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نسبت به این محصولات علاقه‌مند هستند.
این فعال حوزه صادرات محصولات دانش بنیان و نانو می‌افزاید: در فرش‌های ماشینی به دلیل ترکیباتی که برای جلوگیری از جدا شدن نخ‌ها از ساختار فرش استفاده می‌شود، فرش مستعد رشد باکتری است، بنابراین نانوذرات می‌توانند برای جلوگیری از رشد کپک و باکتری در فرش‌های ماشینی استفاده شوند. این شرکت کاشانی برای فناوری استفاده شده در فرش‌های نانویی، گواهی نانومقیاس و سیب‌سبز سلامت را دریافت کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها