در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
این پیشنهاد به دنبال بحثهای پیشین میان دو خودروساز برای شناسایی محصولات، توسعه فناوریهای جدید و جغرافیایی که میتوانند با هم شریک باشند از سوی فیات - کرایسلر مطرح شده است. به گفته بلومبرگ، این دو خودروساز با هم در رابطه با یک عملیات اتصال گفتوگو میکنند که میتواند به ادغام کامل منجر شود. البته به ادعای این منبع، این ادغام فقط به رنو اختصاص دارد و نیسان و میتسوبیشی را حداقل در ابتدا درگیر نمیکند. گفته میشود رنو بدون موافقت هیچکدام از شرکای ژاپنی خود در حال مذاکره با فیات - کرایسلر است.
بنابراین اگر ادغام این دو شرکت صورت گیرد، برندهای فیات - کرایسلر مثل جیپ، دوج، رم، مازراتی و آلفارومئو با برندهای رنو شامل داچیا، لادا، رنو، سامسونگ و آلپاین تحت مالکیت و مدیریت یک گروه خودروسازی قرار خواهند گرفت. اگر مذاکرات با موفقیت به نتیجه برسد، این ادغام بزرگترین اتحاد خودرویی جهان را تشکیل خواهد داد که سالانه بیش از 15میلیون خودرو به فروش میرساند و در این صورت گروه فولکسواگن عنوان بزرگترین خودروساز دنیا را واگذار خواهد کرد.
طبق پیشنهاد فیات - کرایسلر، این ادغام با مالکیت 50-50 خواهد بود. طبق برخی گزارشها، این ادغام فعالیت فیات - کرایسلر در ایالاتمتحده را تحت تأثیر قرار نمیدهد زیرا سازنده آمریکایی گفته است که این ادغام منجر به تعطیلی هیچکدام از کارخانههای شرکت نخواهد شد. ارزش ترکیبی بازار فیات - کرایسلر و رنو در حال حاضر برابر با 5/36 میلیارد دلار است.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی «جامجم» با سیده عذرا موسوی، نویسنده کتاب «فصل توتهای سفید»
یک نماینده مجلس:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»:
گفتوگوی «جامجم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر