روزه و نماز و طاعات و عبادات تا اینجای کار مقبول درگاه حضرت حق. امید داریم که ما و بچه‌های جام‌جم را در عبادات‌تان فراموش نکرده باشید. اجازه بدهید همین اول قضیه بگوییم که از دوستان گروه فرهنگی یک نفر دیگر هم کم و به گروه دیگری منتقل شد. پیش از این فاطمه شهدوست از گروه جدا شده بود و حالا هم بنا به تشخیص مسؤولان روزنامه قرعه به نام میثم خان اسماعیلی افتاد که معمولا مطالبش را در صفحه 12 از نظر می‌گذراندید. اجمالا سوای این‌که این در تلویح به معنای توانایی‌های میثم خان است، اما امیدواریم بتوانیم جای پر از صفایش را در صفحات فرهنگی پر‌کنیم.
کد خبر: ۱۲۰۸۶۸۴

از همین صفحه 12 هم شروع کنیم که صابر محمدی به مناسبت تولد جناب میخائیل شولوخف رفته سراغ این نویسنده سترگ روس که مهم‌ترین اثرش «دن آرام» مطمح نظر دوستان است. یک رمان چهار جلدی کاملا کلاسیک با ترجمه شاهکار محمود اعتمادزاده معروف به «م.ا. به‌آذین» که در چهار جلد ترجمه و منتشر شده و دست خواننده را می‌گیرد و به سرزمین‌های همسایه شمالی می‌برد. راستش را بخواهید در همین گروه فرهنگی حداقل صابر محمدی و محمدصادق علیزاده این اثر معظم جناب شولوخف را خوانده و حظ مبسوط هم برده‌اند. خلاصه اگر روی خوشی به ادبیات کلاسیک دارید این صفحه را از دست ندهید.
حالا که در صفحه 12 هستیم سرکی هم بکشیم به صفحه 11. بچه‌های سینما هم در این صفحه رفته‌اند سراغ «هیولا»ی مهران مدیری که چند وقتی است بر بستر شبکه نمایش خانگی و با سرمایه اول‌مارکت تولید شده؛ سرمایه‌گذاری که در فیلم قبلی مهران مدیری هم سرمایه‌اش را آورده بود وسط. تا الان چهار قسمت از هیولا تولید شده است. خب انتظار ندارید که ما هم بنشینیم و دست‌روی دست بگذاریم و چیزی راجع به این سریال نگوییم. اگر هیولا را دیده‌اید می‌توانید خواندن گزارش هیولایی ما را از همین صفحه شروع کنید.
زینب مرتضایی‌فرد، دیگر روزنامه‌نگار پرتلاش فرهنگی هم در صفحه 10 رفته سراغ یک سوژه جذاب. مرتضایی‌فرد که فهمیده بود یکی از عکاسانِ بنام دفاع مقدس دارد دنبال سوژه‌هایی می‌گردد که سی و اندی سال قبل از آنها عکاسی کرده، رفته سراغ آقای عکاس و راجع به پروژه جدیدش با او صحبت کرده. آقای عکاس هم که سعید آقای صادقی باشد برخلاف رویه مرسومش که تن به مصاحبه نمی‌دهد این مرتبه اما رضایت داده و گفت‌وگوی خوبی هم شکل گرفته. حالا شاید صادقی را نشناسید، ولی حتما بعضی از عکس‌هایش را دیده‌اید که از قضا تصاویر معروفی هم هستند.
در نهایت هم در همین صفحه مروری کرده‌ایم به بعضی از نقاشی‌هایی که سال 98 با موضوع حضرت امیر(ع) کشیده شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها