افشاگری اتحادیه جهانی کشتی بعد از پس گرفتن مدال طلای ملی پوش ایران

مدالی که به‌خاطر پوشیدن تی‌شرت از چنگ رفت!

آزادکار وزن ۶۱ کیلوگرم ایران پس از کسب مدال طلای جام ساساری ایتالیا به عنوان یکی از دو رویداد باقی‌مانده موثر در رنکینگ جهانی کشتی‌گیران، به‌دلیل این‌که با تی‌شرت ورزشی روی سکوی اهدای مدال حاضر شد، مدال طلای خود را با سهل‌انگاری مسؤولان تیم از دست داد. این در حالی بود که اگر این کشتی‌گیر با گرمکن ورزشی روی سکوی دریافت مدال حاضر می‌شد، هرگز چنین اتفاق تلخی رخ نمی‌داد.
کد خبر: ۱۲۰۸۶۵۷

به گزارش ایسنا، پس از این اتفاق فدراسیون کشتی ضمن اعتراض به این اقدام، تاکید کرد: با مسببین این اتفاق که باعث از دست رفتن مدال طلای یخکشی در این تورنمنت مهم شده است، برخورد می‌کند. اما پس از این اتفاق، اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد پس از آن‌که محمدباقر یخکشی با تی‌شرت ورزشی روی سکوی دریافت مدال حاضر شد، چند مرتبه به کشتی‌گیر ایران تذکر دادیم به قوانین احترام بگذارد و با گرمکن ورزشی کشورش روی سکو بیاید تا مدال خود را دریافت کند، اما این کشتی‌گیر نسبت به این موضوع بی‌توجهی کرد و در نهایت با تصمیم مسؤولان از رقابت‌ها دیسکالیفه شد.
این اتفاق تلخ در حالی برای آزادکار ایران رخ داد که مشخص نیست چرا کشتی‌گیران ایران با وجود داشتن گرمکن ورزشی مختص به کشورمان، معمولاً از پوشیدن گرمکن ورزشی بر روی سکوی دریافت مدال در مسابقات مختلف خودداری می‌کنند و مانند کشتی‌گیران سایر کشورها حاضر به رعایت این موضوع نیستند؟
جدیدترین نمونه آن نیز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تورلیخانوف در قزاقستان بود که کشتی‌گیران ایران با وجود اطلاع از سرنوشت محمدباقر یخکشی باز هم با تی‌شرت ورزشی روی سکو حاضر شدند و مسؤولان تیم نیز نسبت به این موضوع مهم بی‌تفاوت بودند. این در حالی بود که ورزشکاران سایر کشورها با گرمکن روی سکو رفتند و فقط ایرانی‌ها با تی شرت آستین کوتاه برای دریافت مدال روی سکو رفتند و اگر مسؤولان برگزاری این رقابت‌ها نیز با جدیت و وسواس ‌دنبال اجرای قوانین اتحادیه جهانی کشتی بودند، بار دیگر شاهد پس گرفته شدن مدال این بار از فرنگی‌کاران ایران بودیم!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها