همزمان بااجرای بیست وپنجمین مرحله طرح رعدازسوی پلیس پایتخت 20 باند سرقت متلاشی و 528 سارق و مالخر هم بازداشت شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۰۷۷۳۷

به گزارش جام‌جم، سردارحسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران در حاشیه اجرای این‌طرح در جمع خبرنگاران گفت: در ۴۸ساعت گذشته، 500 متهم که در زمینه سرقت از خانه‌ها، کیف‌قاپی، گوشی‌قاپی و... فعالیت داشتند، به‌همراه 28 مالخربازداشت شدند. 168 خودرو و موتورسیکلت دزدی و ۳۵ هزار قطعه از اموال سرقتی از متهمان کشف شد. 20 باند سرقت متلاشی و 87 درصد اموال که ارزش هشت میلیاد تومانی داشتند تحویل مالباختگان شدند.
وی درباره دزد اموال از بیمارستان‌ها نیز گفت: این متهم شیشه‌ای، تحصیلدار اخراجی بودکه با ورود به بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، مهر، ساسان، مصطفی خمینی در زمان ملاقات گوشی تلفن همراه بیماران و همراهان آنها را دزدیده و به کمک دوستش فروخته که همدستش نیز بازداشت شده است.
رحیمی درباره بازداشت سارقان مدرسه غیرانتفاعی محله خزانه نیز گفت: متهمان با هم دوست بودند و همگی در خانه‌شان که نزدیک مدرسه بود بازداشت شدند. متهمان چهار دستگاه لب‌تاپ دزدیده بودند. طراح سرقت مدعی بود که کلید خانه‌اش قدرت بازکردن هر قفلی از جمله قفل مدرسه را دارد.
از موبایل‌قاپی با 5 تیشرت تا سرقت باطری در 120 ثانیه
محمد 23 ساله به اتهام سرقت گوشی تلفن همراه در این طرح دستگیر شد. برای این‌که ماجرای سرقت‌هایش لو نرود، شگرد عجیبی داشت. روزهای سرقت پنج تیشرت می‌پوشید و بعد از هر سرقت، لباسش را عوض می‌کرد تا دستگیر نشود. با پول‌های دزدی خوشگذرانی کرده و برای دختر مورد علاقه‌اش هدایای گرانقیمت می‌خرید.
دزد دیگر خودش را مخترع می‌نامد. دزد حرفه‌ای موتورسیکلت است و سوئیچی ساخته که انواع موتورسیکلت را با آن در عرض چند ثانیه سرقت می‌کند. می‌گوید: با موتورهای دزدی چند روز مسافر جا‌به‌جا می‌کردم و بعد آن را در کنار خیابان رها کرده و سراغ موتور دیگری می‌رفتم. در تلویزیون می‌دیدم که خبرنگاران با دزدان مصاحبه می‌کنند و هیچ وقت فکر نمی‌کردم خودم یک‌روز سوژه خبرنگاران شوم.
دزد دیگر عاشق وحید مرادی است و به عشق او روی بدنش طرح‌های وحید را خالکوبی کرده است. کارمند شرکت بیمه بود اما اعتیاد مسیر زندگی‌اش را تغییر داد و با دختری آشنا شد که از دزدان حرفه‌ای باطری خودرو‌ها بود، همراه هم سراغ خودروها می‌رفتند و دو دقیقه‌ای باطری می‌دزدیدند. بعد هم با فروش باطری‌ها، هزینه موادمخدرشان را تامین می‌کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها