اگر برنامه 90 هنوز حیات داشت، شاید می‌شد به روایت تیم کارشناسی این برنامه، نظری قاطع‌تر درباره داوری‌های این فصل لیگ برتر ارائه کنیم.
کد خبر: ۱۲۰۶۸۰۵

این‌که آمار 68/0 میانگین اشتباه تاثیرگذار داوران در هر بازی در فصل 15، 65/0 اشتباه تاثیرگذار در هر بازی در فصل 16 و 75/0 اشتباه تاثیرگذار در هر بازی فصل هفدهم لیگ برتر در این فصل به چه عددی تبدیل شده و آیا باید به تیم‌های مدعی حق داد یا خیر. فریادهای سپاهان در پایان نیم‌فصل اول لیگ برتر در مورد زیان دیدن از اشتباهات داوری موجب آن برنامه معروف 90 شد که مشخص کرد در میان تیم‌های بالای جدول، اتفاقا سپاهان از همه تیم‌ها بیشتر سود برده است. حالا و بعد از آن ماجراهای پرحاشیه در بازی صنعت نفت آبادان و استقلال تهران که این تیم را به‌طور کامل از جمع مدعیان قهرمانی خارج کرد، چگونه باید به داوری‌های این فصل نگاه کرد و چه رنگی به تابلوی داوری‌های این فصل زد؛‌ سیاه، سفید یا خاکستری؟ تصمیم داوران در این فصل چگونه بود و آمار 6 خطای آشکار و تاثیرگذار داوری (1ـ گل‌هایی که مردود بودند و پذیرفته شدند 2ـ گل‌هایی که به اشتباه مردود شدند 3ـ کارت‌های قرمزی که به اشتباه داده شدند 4ـ کارت‌های قرمزی که باید داده می‌شدند ولی از جیب داوران بیرون نیامدند 5 ـ پنالتی‌هایی که به اشتباه گرفته شدند 6 ـ پنالتی‌هایی که باید گرفته می‌شدند اما گرفته نشدند) در میان داوری‌های لیگ برتر چه رقمی را نشان می‌دهد؟
آنچه مشخص است این‌که اعتراض‌ فراوان به داوری‌های لیگ برتر از همان هفته اول آغاز شد و تا هفته پایانی ادامه داشت؛ اما این‌که این اشتباهات تا چه اندازه در تعیین قهرمان تاثیرگذار بود، به نظر کارشناسان بی‌طرف بسته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها