ایرنا: مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با اعلام پایان گرفتن عملیات اعزام حجاج در کشور گفت:حدود هزار زائر بیت الله الحرام در یک عملیات روزه به مدینه و جده اعزام شدند.
کد خبر: ۱۲۰۶۰۷

"سعید حسامی" روز دوشنبه در حاشیه عزیمت آخرین گروه زائران بیت الله - الحرام با هواپیمایی جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: از تعداد زائران اعزامی، حدود هزار نفر توسط هواپیمایی هما و حدود هزار نفر توسط هواپیمایی سعودی جابه جا شدند.
وی در خصوص مبدا پروازهای حجاج، گفت: امسال نیز همانند گذشته پروازهای حجاج از مرکز استان انجام شد. همچنین امسال برای نخستین بار پروازهای حج به طور مستقیم از مرکز استان گلستان (شهر گرگان) نیز صورت گرفت.
مدیرعامل هما افزود:امسال با وجود شرایط اب و هوایی و جوی نامساعد در کشور، تاخیرهای بوجود آمده در پروازهای حجاج بسیار ناچیز بود.
حسامی تصریح کرد،به طور کلی امسال تاخیر در پروازهای حجاج در مقایسه با سال قبل بسیار ناچیز بود و توانستیم رضایت بیشتری را برای زائران فراهم کنیم.
به گفته وی، میانگین تاخیر پروازهای امسال حجاج ، حدود دقیقه بوده است.
مدیر عامل هما با بیان اینکه پروازهای امسال حجاج به طور دقیق مطابق برنامهریزیهای پیشبینی شده ، صورت گرفت،گفت: تمام این پروازها با هواپیما -های مجهز بوئینگ و ایرباس انجام شد.
مدیرعامل هما در خصوص زمان بازگشت زائران بیتالله الحرام اظهار داشت: از دی ماه عملیات برگشت حجاج را شروع خواهیم کرد که تا دوم بهمن ماه به مدت روز ادامه خواهد داشت و امیدواریم عملیات برگشت نیز همانند عملیات رفت با موفقیت و مطابق برنامهریزیها انجام شود.
وی همچنین درباره برنامههای آتی هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) در خصوص پروازهای حجاج گفت: براساس دستور مسئولان و وزیر راه و ترابری ، قرار بود مدیریت پروازهای حج از امسال در اختیار "ایران ایر" باشد، اما بهسبب وجود برخی ناهماهنگیها این امر محقق نشد.
حسامی در پایان ابراز امیدواری کرد که از سال آتی مدیریت جابهجایی حجاج ( عمره و تمتع ) توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ، انجام شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها