سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با توئیت منتشر شده از مهناز افشار در فضای مجازی و ارتباط آن با پرونده قتل طلبه همدانی گفت: در رابطه با این موضوع ارتباطی میان آنها برای ما احراز نشده اما محتوای مطالب منتشر شده وصف مجرمانه داشته است.
کد خبر: ۱۲۰۵۱۲۲

آن‌طور که ایسنا گزارش داده، غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که برداشت قوه قضاییه از ماجرای قتل یک روحانی در همدان چیست، آیا این اقدام سازمان یافته بوده و آیا مستند و ادله‌ای بوده است که او تحت تأثیر توئیت مهناز افشار این اقدام را انجام داده بیان کرد: در این پرونده هنوز تحقیقات مقدماتی به اتمام نرسیده، اما اولاً ارتکاب قتل از ناحیه قاتل با تصمیم‌گیری بوده و ابزار و آلات قتاله را آماده کرده و به محل وقوع جنایت با انگیزه ارتکاب جرم مراجعه کرده و این طلبه عزیز را به شهادت رسانده است.
سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: انگیزه دقیق قتل هنوز در دست بررسی است. قاتل در عملیات کشته شده و برخی عوامل دستگیر شدند و این موضوع در حال بررسی است. تا اینجا به این‌که این اقدام سازمانی بوده به نتیجه‌ای نرسیدیم اما در حال حاضر نفیا و اثباتا نمی‌توان اظهار نظر کرد.
او افزود: افرادی که مرتبط با ایشان بودند چه فرد دوم حاضر در صحن قتل و چه افرادی که او را تشویق و ترغیب کردند دستگیر و بازداشت شدند و تحقیقات با سرعت در حال انجام است. در رابطه با موضوع پیام‌ها و مطالب منتشر شده در فضای مجازی از ناحیه افرادی که به نوعی خود را حامی فرد جنایتکار می‌نامند و افرادی که مرتبط با این پرونده بوده‌اند، افرادی هستند که آنها را مرتبط با این قتل نمی‌دانیم و این موضوع برای ما احراز نشده است. برای اغلب این افراد وصف مجرمانه برابر قانون قائل هستیم و کسانی که تعقیب شدند کسانی بودند که محتوای مطالب منتشر شده از ناحیه آنها وصف مجرمانه داشتند و ارتباطی میان آنها برای ما احراز نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها