رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از 138 حمله دسته‌های ملخ صحرایی به کشور از بهمن سال 97 خبر داد و گفت: تاکنون در سطح 147 هزار و 516 هکتار از مناطق آلوده با ملخ صحرایی در استان‌های جنوبی کشور مبارزه شده است.
کد خبر: ۱۲۰۵۰۹۵

به گزارش ایرنا، محمدرضا درگاهی‌ افزود: مبارزه با این آفت در سطح 9686 هکتار از اراضی استان خوزستان، 15هزار و 190 هکتار در استان بوشهر، 2565 هکتار استان فارس، 44 هزار و 585 هکتار استان هرمزگان، 3700 هکتار استان کرمان، 38 هزار و 900 هکتار سیستان و بلوچستان و 32 هزار و 830 هکتار جنوب استان کرمان انجام شده است.
به گفته وی،‌ مبارزه با این آفت در استان خراسان جنوبی نیز به حدود 60 هکتار رسیده است.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تعدادی از نمایندگان سازمان فائو (خواربار ملل متحد) در ایران و کشورهای اطراف برای بررسی علل هجوم ملخ صحرایی حضور دارند. براساس این گزارش با هجوم ملخ صحرایی از بهمن سال 97 تاکنون اراضی کشاورزی و منابع طبیعی بیش از شش استان جنوبی کشور با مخاطره مواجه شده است. سازمان خواربار کشاورزی ملل متحد (فائو) از بهمن‌ سال 97 به دلیل افزایش بارندگی‌ها در ایران و ایجاد شرایط آب و هوایی مساعد برای آفات، نسبت به حمله‌های گسترده ملخ از شبه‌جزیره عربستان به سمت ایران هشدار داد تا تدابیر لازم از سوی دستگاه‌های متولی دیده شود. از 8 بهمن‌ سال گذشته نخستین دسته‌‌های ملخ صحرایی در بندر نخیلو استان هرمزگان گزارش شد و تاکنون این ملخ در گروه‌های بین 60 تا 300 تایی به استان‌های جنوبی ایران از جمله هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و جزایر قشم و کیش هجوم آورده‌اند.
هجوم ملخ‌های صحرایی به ایران در بیش از پنج دهه اخیر بی‌سابقه بوده است تا جایی که در سال 1340 با حمله ملخ‌ها در سطحی بیش از دو میلیون و 500 هزار هکتار زمین کشاورزی مبارزه شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها