برنامه جشن رمضان امسال با ساختاری متفاوت روی آنتن شبکه 5سیما می‌رود

جواد رضویان به جشن رمضان پیوست

جشن رمضان حدود 20سال با اجرا و تهیه‌کنندگی کاظم احمدزاده در شب‌های ماه رمضان از شبکه پنج سیما پخش شد. این برنامه در سال‌های مختلف،‌ با تغییراتی همراه بود اما اغلب آن را به خاطر پرداخت به امور خیریه‌ای چون آزاد کردن زندانیان و تامین مایحتاج نیازمندان می‌شناختند. امسال اما این برنامه تغییرات اساسی داشته که از جمله آنها عدم حضور احمدزاده است.
کد خبر: ۱۲۰۴۹۶۲

در ادامه این دگرگونی‌ها، دیروز خبری با این محتوا منتشر شد که سیدجواد رضویان به تلویزیون بازمی‌گردد و ویژه برنامه‌ رمضان شبکه پنج سیما را اجرا می‌کند. جام‌جم در گفت‎وگو با سیدمحمد هاشمی اصل، تهیه‌کننده بیست‌ودومین سری جشن رمضان درباره حضور این بازیگر و جزئیات برنامه پرسیده است.
آنچنان که شنیده می‌شود این برنامه مانند سال‌های گذشته در راستای حمایت و توانمندسازی افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و دیگر همنوعان تولید خواهد شد اما رویکرد امسالش خنده‌،‌ شادی و انبساط خاطر مخاطبان است و از این لحاظ با حال و هوای برنامه در سال‌های پیش تفاوت دارد.
هاشمی اصل می‌گوید: برنامه امسال با ساختاری متفاوت روی آنتن می‌رود و به معنای واقعی نامش فضایی شاد و مفرح خواهد داشت. امیدوارم تاب این تغییر جانانه وجود داشته باشد البته در این مورد شبکه پنج سیما و کمیته امداد کمک زیادی به ما کردند.
شهر ماه
این برنامه در استودیو شهر ماه (شهر رمضان) و لبخند ماه تصویربرداری می‌شود. استودیو شهر ماه شامل بخش‌های جنبی همچون خیابان غذاهای ایرانی، خیابان دستاوردهای تولید،‌ خیابان سوغات، خیابان هنر، صنایع دیجیتال، استارت‌آپ‌ها و... است که در مکان نمایشگاه بین‌المللی تهران واقع شده. برای مثال در این قسمت‌ها همان‌طور که از نامشان مشخص است، غذاهای ایرانی طبخ و سوغاتی شهرهای مختلف ایران نمایش داده می‌شود.
لبخند ماه
استودیو لبخند ماه نیز در فضای باز در کنار دریاچه قرار دارد. در این استودیو با حضور 400-300مخاطب به صورت زنده نمایش اجرا می‌شود. بازیگران ثابت این بخش سیدجواد رضویان و شهره سلطانی هستند و به گفته هاشمی اصل احتمالا دو شخصیت ثابت دیگر هم به بخش نمایشی اضافه می‌شوند که هنوز قطعی نشده‌اند. بازیگران کمدی دیگری هم به صورت مهمان در برخی قسمت‌های برنامه در کنار این هنرمندان خواهند بود.
برنامه بخش موسیقایی و جنگ شادی نیز خواهد داشت که احتمالا به صورت ضبط شده در خلال برنامه‌ای که از استودیو لبخند ماه پخش می‌شود، روی آنتن می‌رود. محمدرضا علیمردانی نیز خواننده تیتراژ این برنامه است.
در هر قسمت از این برنامه که از امشب روی آنتن شبکه پنج سیما می‌‌رود چهار بخش نمایشی و دو استندآپ کمدی اجرا می‌شود و دو دسته مهمان حضور خواهند داشت. در بخشی از برنامه چهره‌های معروف به استودیو می‌آیند که الزاما بازیگر نیستند. دسته دیگر مهمانان هم مرتبط با شعار سال، کارآفرینانی هستند که به تولید رونق می‌دهند و به نوعی با کمیته امداد در ارتباطند.

همان‌گونه که گفته شد، اجرای کلی برنامه با جواد رضویان نیست و او در بخش زنده برنامه در کنار چند بازیگر دیگر به اجرای نمایش‌های کمدی می‌پردازد. رضویان که امسال با فیلم زهرمار کارگردانی سینما را تجربه کرد، پیشتر در برنامه افطار شبکه یک سیما و برنامه «سه‌شو» به عنوان مجری حضور داشته اما مدت‌هاست در سریال‌های تلویزیونی دیده نشده و از این رو جشن رمضان را می‌توان بازگشت او به قاب جادو دانست. هاشمی اصل درباره انتخاب بازیگرانی چون او برای اجرای بخشی از برنامه بیان می‌کند: از ابتدا به دنبال آن بودیم که برنامه با فصول گذشته‌اش متفاوت باشد و به همین دلیل با مشاور هنری پروژه در مورد طرحی که داشتیم صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که حضور هنرمندانی همچون آقای رضویان و خانم سلطانی می‌تواند به ایجاد فضای تازه در برنامه کمک کند.
سرنوشت جشن رمضان در شب‌های قدر
پخش بسیاری از سریال‌های کمدی و برنامه‌های شاد ماه رمضان در شب‌های قدر و شهادت حضرت علی(ع)، قطع و برنامه‌هایی متناسب با حال وهوای این ایام جایگزین آنها می‌شود. جشن رمضان اما در این شب‌ها به پخش خود ادامه می‌دهد و تنها رویکردش در این شب‌ها متفاوت خواهد بود. هاشمی اصل با اشاره به این موضوع می‌گوید: جشن رمضان یک برنامه مفرح اسلامی است که سعی می‌کند با رعایت تمام اصول، فضای برنامه و مهمانانش را متناسب با ایام عزاداری تغییر دهد.

نوشین مجلسی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها