از گم شدن 300 هزار دلار تا دستمزد کلان مربیان بدون مدرک

جنجال قراردادهای عجیب در استقلال!

استقلال تهران در آستانه بازی حساس مقابل الدحیل دوباره دستخوش اتفاقات جنجالی شده است. قراردادهای عجیب و غریب در این باشگاه ادامه دارد و پرونده‌ها یکی یکی رو می‌شود. ظاهرا در این بین هواداران که از جیب هزینه باشگاه را می‌دهند، امین باشگاه نیستند و کسی نیست که درست و حسابی و شفاف به آنها توضیح دهد.
کد خبر: ۱۲۰۴۷۱۹

این باشگاه در سال‌های گذشته همواره قراردادهایی بسته که محل بحث و اختلاف نظر بوده است. به تازگی یکی از این قراردادها دردسری عظیم برای باشگاه به وجود آورده است. فسخ قرارداد وینفرد شفر باعث شده تا استقلال در معرض پرداخت غرامت یک میلیون و 200 هزار دلاری قرار بگیرد. امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه قرارداد این مربی را «ترکمنچای» خطاب کرده تا مدیران سابق که این قرارداد را بستند، به حرف بیایند. پندار توفیقی در این باره به جام‌جم می‌گوید: «خیر، قرارداد ترکمنچای نبوده و یک قرارداد عادی بوده است.» او به‌تازگی توپ را به زمین وزارتخانه انداخته است. توفیقی از این گفته که قرار بوده طبق توافق طرفین بند تمدید اتوماتیک‌وار در قرارداد گنجانده شود، ولی سلطانی فر وزیر ورزش تاکید کرده نباید چنین بندی در قرارداد باشد! توفیقی می‌گوید: «ایشان گفتند بند اتوماتیک فسخ شود و در عوض بند توافق طرفین گنجانده شود.»
بعد از موفقیت شفر در نیم فصل اول حضور در استقلال با توجه به این‌که تمدید اتوماتیک وار از قرارداد حذف شد، مربی آلمانی این فرصت را پیدا کرد که با سران باشگاه پای میز مذاکره بنشیند و رقمش را بالا ببرد. مدیران وقت استقلال می‌گفتند یک میلیون دلار برای فصل دوم همکاری با او توافق کرده‌اند که این پول شامل دستمزد دستیاران هم می‌شود! خیلی زود اما مشخص شد این اظهارنظر کاملا غیرواقعی بوده و شفر این یک میلیون دلار را به طور کامل برای خود برداشته است. برای سال سوم همکاری، یعنی فصل بعد هم استقلال موظف است یک‌میلیون و 200 هزار دلار پرداخت کند. روز گذشته معاون اجرایی باشگاه استقلال اعلام کرد اگر شفر بخواهد فصل بعد جایی مربیگری کند باید با آنها توافق کند! این اظهار نظر گویا با خنده شفر همراه شده، چراکه او فصل بعد می‌تواند در خانه بنشیند و با اختلاف بالاترین دستمزد را در فوتبال ایران از یک باشگاه لیگ برتری بگیرد. او با دلار فعلی بالای 17 میلیارد تومان برای فصل بعد با آبی‌ها قرارداد دارد.
پول قرارداد نورافکن چه شده؟
یکی از بازیکنانی که تابستان گذشته از استقلال رفت امید نورافکن بود. آبی‌ها روز گذشته سرانجام اعلام کردند 300 هزار دلار از پولی که باید از انتقال این بازیکن به استقلال می‌رسید، ناپدید شده است! آبی‌ها باید 300 هزار دلار برای حق رشد این بازیکن از باشگاه شارلوا می‌گرفتند ولی فقط 50 هزار دلار به عنوان سهم باشگاه دریافت کردند تا ابهام بزرگی به وجود بیاید. سیدرضا افتخاری مدیرعامل سابق استقلال در اقدامی عجیب نامه‌ای برای باشگاه شارلوا ارسال کرده بود که همان 50 هزار دلار کافی است و نیاز نیست 300 هزار دلار مابقی را پرداخت کنند!
وزارت پایش را بیرون کشید
خیلی از هواداران توقع دارند در این شرایط وزارت ورزش پیشقدم شود و به عنوان متولی ورزش و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، تکلیف چنین پرونده‌هایی را مشخص کند. وقتی دیروز از داورزنی در این باره سوال کردیم به جام‌جم پاسخ داد: «ما در هیچ قراردادی در باشگاه استقلال و پرسپولیس دخالت نکرده و نمی‌کنیم.» این یعنی آنها پای خود را از قرارداد شفر بیرون می‌کشند. این احتمال وجود دارد که وزارت ورزش مدیران سابق استقلال یعنی افتخاری و توفیقی را احضار کند تا درباره این قراردادهای جنجالی پاسخگو باشند. آنچه مسلم است در حال حاضر باشگاه استقلال ضرر هنگفتی دیده است. هم در بحث قرارداد بازیکنان و هم در بحث قرارداد مربیان.


سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها