حماس برای دریافت بیت‌کوین به عنوان کمک مالی به روش‌های خاصی روی آورده که رهگیری مبادلات مالی را برای سازمان‌های نظارتی بین‌المللی ناممکن کرده است.
کد خبر: ۱۲۰۳۶۰۳

به گزارش دیجیاتو و به نقل از رویترز، حماس یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های آزادی‌بخش فلسطینی است که کنترل نوار غزه را در دست دارد. شاخه نظامی این سازمان که «گردان‌های عزالدین قسام» نامیده می‌شود، تحت تحریم‌های آمریکا و اروپا قرار دارد و از این‌رو دریافت کمک‌های مالی از کشورهای خارجی برای آنها چندان آسان نیست.
این گردان برای دور زدن تحریم‌ها از دی ماه سال گذشته از هواداران خود در سراسر جهان خواسته کمک‌های مالی را در قالب بیت‌کوین به یک نشانی دیجیتال یا کیف پول رمز ارز مشخص ارسال کنند. با وجود این سازمان‌ها و صرافی‌های دیجیتال با اطلاع از نشانی یک کیف پول می‌توانند مانع نقل و انتقال رمزارزها به آن شوند و حالا حماس برای اجتناب از این مشکل روش دیگری را در پیش گرفته است.
گردان‌های عزالدین قسام سیستم جدیدی را پیاده‌سازی کرده که هر کمک مالی را به یک کیف پول رمزارز خاص می‌فرستد. به‌گفته موسسه الیپتیک (Elliptic) که در زمینه ردیابی تبادلات مالی فعالیت دارد، وبگاه جدید این سازمان اوایل امسال طی سه هفته 6/0 بیت‌کوین (معادل ۳۳۰۰دلار) دریافت کرده است.
اهمیت دریافت کمک‌های مالی از خارج غزه آن‌قدر برای حماس اهمیت دارد که در کنار وبگاه و کیف پول‌های یگانه، راهنمایی دو دقیقه‌ای به زبان عربی و زیرنویس انگلیسی را با تصویرسازی گرافیکی طراحی کرده که نحوه ارسال بیت‌کوین را به صورت گام به گام شرح می‌دهد.
در بخشی از این ویدئو به کمک‌کنندگان توصیه شده برای ارسال رمزارز از سیستم‌های عمومی استفاده کنند تا امکان ردیابی IP آنها وجود نداشته باشد. از آنجا که اروپا و آمریکا گردان عزالدین قسام را یک سازمان تروریستی می‌دانند، کمک مالی به آنها می‌تواند برای شهروندان خارجی دردسرساز شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها