بارش‌ها همچنان ادامه دارد و بساط سیلاب هم به راه است، همانند روزها و هفته‌های پیش. اخبار بد و خوبش هم مرتب روی خروجی سایت‌ها و رسانه‌های خبری می‌رود و ما هم در ستون روی خط سیل مان، مهم‌ترین‌شان را با شما مرور می‌کنیم. مهم‌ترین خبر خوب سیلاب این‌که شالیکارهای استان‌های شمالی را حسابی سر کیف آورده، چراکه باوجود اراضی غرق در آب و آب بندهای پرآب توانسته‌اند بخش زیادی از شالیزارهایشان را نشاکاری کنند.
کد خبر: ۱۲۰۲۵۲۸



و اما اخبار ناخوشایند سیلاب این روزها بیشتر از سیستان و بلوچستان و کمافی سابق از خوزستان به گوش می‌رسد. در خوزستان برخی جاده‌ها مثل آبادان به ماهشهر در آب شناور است و خطر زیرآب رفتن برخی روستاها و مناطق همچنان این استان و مردمانش را در حالت آماده باش قرار داده. حیرت‌انگیز این‌که در این گیرو دارِ باران و سیلاب، سروکله گردوغبار هم در بخش‌های وسیعی از غرب و جنوب و مرکز خوزستان پیدا و حتی در روزهای گذشته به تعطیلی مدارس آبادان و خرمشهر و شادگان و اروندکنار منجر شد.
پابه پای سیلاب از خوزستان خارج می‌شویم و به سیستان و بلوچستان می‌رویم که باران و سیلاب قصد کرده‌اند خشکسالی 20 ساله در این استان را یکجا جبران کنند. دو روز پیش استاندار این استان گفت آب با حجم 2500 متر مکعب بر ثانیه و ارتفاع حدود چهار متر در حال ورود به شمال استان است؛ سیلاب غیرقابل کنترلی که از افغانستان وارد کشورمان شده و در گذر از هیرمند سری هم به خانه و زندگی مردم در شهرهای سیستان و حدود ده روستا زده است. همین امر و احتمال غرق‌شدن برخی مناطق در آب به صدور حکم تخلیه هشت شهر در شمال استان شد. البته آب همه جورش برای سیستان و بلوچستان تفتیده نعمت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها