همزمان با 29 فروردین، روز ارتش و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان، رژه نیروهای مسلح در نقاط مختلف کشور برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۰۲۰۰۹

در مراسم رژه تهران، حسن روحانی رئیس‌جمهور سخنرانی کرد و در این مراسم در کنار رژه نیروهای پیاده ارتش، جنگنده بمب‌افکن‌های ایرانی صاعقه و کوثر از فراز جایگاه رژه روز ارتش عبور کردند.
به گزارش مهر، امسال نخستین سالی است که هواپیماهای جنگنده بومی کشورمان در رژه ۲۹ فروردین شرکت کردند.
در رژه سراسری ۲۹ فروردین امسال، جنگنده بمب‌افکن‌های صاعقه، کوثر، میگ ۲۹، اف ۴، اف ۱۴ و همچنین تانکرهای سوخت‌رسان ۷۴۷ و ۷۰۷ در رژه روز ۲۹ فروردین امسال از پایگاه‌های تبریز، مهرآباد، همدان و اصفهان به پرواز در آمدند. علاوه بر دیگر تجهیزات و دستاوردهای نیروهای هوایی ارتش مانند سامانه ارتباطی وی‌آر‌سی، پست فرماندهی سیار، پدافند غیرعامل، طراحی و ساخت ایجاد متراکم دود، بمب هوشمند هدایت شونده قاصد، موشک کروز هدایت شوند الکترو اپتیکی با برد بالای صد کیلومتر، موشک هدایت شونده اوپتیکی قدر، موشک هدایت شونده زوبین، موشک هوا به سطح بردبلند قادر، موشک هوشمند قائم، بمب هوشمند ۲۰۰ هزار پوندی پاد لیزری، موشک لیزری عصر ۶۷، موشک هوا به هوای فکور ۹۰، موشک هوا به سطح نصر، تسلیحات هواپایه بهینه شده، سامانه سحاب، قطعات تولید شده جنگنده کوثر و پهپاد کمان از مقابل جایگاه رژه رفتند.
رئیس‌جمهور کشورمان طی سخنانی در مراسم رژه روز ارتش گفت: در طول این ۴۰ سال همواره ارتش در کنار ولایت، مردم و برای پاسداری از تمامیت ارضی، استقلال کشور و نظام جمهوری اسلامی فداکاری کرده است.
حسن روحانی طی سخنانی با تاکید بر این‌که ارتش جمهوری اسلامی نقش بسیار ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت، گفت: امروز هم می‌بینید که در قضیه سیل در بسیاری از استان‌های کشورمان و آنجا که مردم نیاز به کمک دارند، ارتش، سپاه پاسداران، بسیج، ناجا و همه نیروهای مسلح در کنار مردم و با مردم مثل افراد این جامعه بدون آن‌که شأنیت مقام و منزلت خود را در نظر گیرند، برای امداد و نجات، اسکان سیل‌زدگان، عبور سیل‌ها و بازگشایی راه‌ها از همه توان و امکان خود استفاده کردند.
روحانی بیان کرد: بعد از ۳۰ سال که از جنگ تحمیلی می‌گذرد و در آن روزها ارتش، سپاه، بسیج و سایر نیروهای مردمی در کنار یکدیگر از کشور، ملت، استقلال و عزت ما به خوبی دفاع کردند، امروز هم روز ظهور و تبلور این هماهنگی و یکپارچگی بین نیروهای مسلح و مردم است.
وی تاکید کرد: فکر نمی‌کنم در کشوری بتوانیم نمونه‌ای وحدت، اتحاد و پیوند برادری بین نیروهای مسلح و مردم را تا این حد شاهد باشیم، چرا که نیروهای مسلح جزو ملت هستند و قدرت خود را برای حمایت از ملت می‌دانند و ملت هم استقلال و عزت خود را در کنار حضور نیروهای مسلح می‌بینند.
رئیس‌جمهور اظهار کرد: بنده باید از طرف ملت ایران در این ایام سختی که طی هفته‌های گذشته گذرانده‌اند، از نیروهای مسلح به دلیل خدماتشان، ایثارشان و فداکاری شان در کمک به مردم نیازمند این کشور تشکر و سپاسگزاری کنم و جز این توقعی از نیروهای مسلح نبود.
روحانی با بیان این‌که پیداست روزی که نیروهای مسلح نیاز به حمایت مردم دارند، همه مردم و نخبگان کنار نیروهای مسلح هستند، گفت: شما در اعلام زشت دولت فریبکار آمریکا نسبت به تروریست خواندن نیروی فداکار سپاه پاسداران دیدید که همه مردم یکپارچه کنار سپاه بودند و خواهند بود، به همان دلیل که سپاه همواره کنار مردم بوده و همواره خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها