با وجود افزایش فشارهای آمریکا بر ونزوئلا، اندیشکده مطالعات استراتژیک و بین‌الملل (CSIS) در واشنگتن میزبان نشستی با موضوع حمله نظامی به ونزوئلا بود.
کد خبر: ۱۲۰۱۳۱۷

در این نشست دست‌کم ۴۰ شخصیت از مقامات سابق سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا، مقاماتی از سفارت خانه‌های کلمبیا و برزیل و نماینده‌ای از جانب خوآن گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا حضور داشتند. این جلسه علاوه بر آن‌که محرمانه بوده محتوای آن و آنچه که شرکت‌کنندگان در این جلسه گفته و شنیده‌اند نیز ضبط نشده است.
گفته می‌شود مکس بلومنتال، یک روزنامه‌نگار تحقیقی خبر برگزاری این نشست محرمانه را به شبکه روسی راشاتودی اطلاع داده است. برخی شرکت‌کنندگان این نشست در گفت‌وگو با بلومنتال تایید کردند که میزگرد فوق برگزار شده است. بلومنتال که با برخی حاضران میزگرد محرمانه ارتباط برقرار کرده، به راشاتودی گفت: «آنها بسیار مضطرب بودند که یک فرد رسانه‌ای از وجود چنین مراسمی مطلع است. این یک نشست بسیار سطح بالا بوده است و اساسا افراد مهمی از واشنگتن برای تعیین سیاست ونزوئلا برای ترامپ حضور داشتند و حتی الامکان خواستار مخفی نگه داشتن این نشست بودند». وی ادامه داد: این نشست نشان می‌دهد گزینه‌های نظامی با جدیت در این نقطه از زمان در حال بررسی است و روی هم رفته مکانیسم‌هایی که ترامپ اجرایی کرده، ظاهرا شکست خورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها