«وارش» پاتوق هنرمندان نیست

دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «وارش» گفت: خیلی از جشنواره‌ها در ایران به پاتوق هنرمندان تبدیل شده، در حالی که مخاطبان اصلی فیلم کوتاه و مستند مردم هستند و ما به این موضوع در جشنواره فیلم وارش توجه داریم.
کد خبر: ۱۲۰۱۲۹۸

به گزارش جام‌جم، مهدی قربانپور دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش در نشست خبری این جشنواره گفت: از دیرباز برگزارکننده اصلی این جشنواره اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بوده است و امسال بعد از وقفه‌ای چهار ساله برگزار می‌شود.
او ادامه داد: درست است که دولت برگزارکننده اصلی جشنواره است اما توجه به نگاه‌های مستقل یکی از اهداف اصلی وارش است. برای نهمین دوره، سعی کردیم از محل مشارکت‌ها، هزینه‌های برگزاری را کم کنیم تا مجدداً احیا شود.
قربانپور گفت: فکر می‌کنم وارش تنها جشنواره سینمایی است که کاخ جشنواره دارد. سال۸۳ یک مجتمع تخصصی سینمایی در مازندران تأسیس شد. البته بعدها آسیب دید اما مجدداً برای دور جدید جشنواره بهسازی شده است.
او به استعدادیابی در جشنواره وارش اشاره کرد و گفت: ۵۳ فیلمساز دهه 80 و ۱۱۶ فیلمساز دهه‌70 امسال در جشنواره شرکت کرده‌اند و این آثار در پرتال ثبت شده، البته بخشی از آنها هنرجویی است.
قربانپور در بخش دیگری از این نشست گفت: استان مهمان امسال جشنواره، گیلان است که مهم‌ترین فیلم‌های تولیدی آن در سطح جهانی، به نمایش درمی‌آید. در بخش مهمان بین‌الملل هم مرور فیلم‌های مردم‌شناسی کشور آذربایجان یکی از بخش‌هاست و رئیس جشنواره باکو با ۱۰ فیلم مهمان ما خواهد بود.
او ضمن اشاره به حضور نهادها و صنوف و اعطای نشان آنها در جشنواره اظهار کرد: امسال نشان استاد داوود رشیدی را اهدا می‌کنیم، همچنین یکی از سالن‌های کاخ جشنواره به نام ایشان نامگذاری خواهد شد. ضمن این‌که جوایز جشنواره توسط سازمان سینمایی تأمین می‌شود.
قربانپور معتقد است: خیلی از جشنواره‌ها در ایران به پاتوق هنرمندان تبدیل شده، در حالی که مخاطبان اصلی فیلم کوتاه و مستند مردم هستند. به این موضوع در جشنواره وارش توجه و بخش «شهر سالم» ایجاد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها