خبر سلامت

5 باور نادرست درمورد کلسترول

با وجود اطلاعات زیادی که در مورد کلسترول در دسترس قرار دارد بسیاری از ما آگاهی‌های نادرستی در مورد این مولکول‌زیستی داریم. برخی باورهای نادرست در مورد این چربی طبیعی بدن را در ادامه می‌خوانید.
کد خبر: ۱۲۰۱۲۸۰

کلسترول برای ما مضر است!
کلمه کلسترول معمولا برای ما تداعی‌گر یک ماده مضر برای بدن است، اما واقعیت این است که بدون کلسترول بدن نمی‌تواند به‌درستی عمل کند. کلسترول در ساخت هورمون‌ها، ساخت ویتامین D و هضم غذا به بدن کمک می‌کند. دو نوع کلسترول خوب و بد در بدن وجود دارد. هرقدر میزان کلسترول خوب بیشتر باشد بهتر است. نوع خوب کلسترول به از بین رفتن کلسترول بد کمک می‌کند.
کلسترول فقط از طریق غذا وارد بدن می‌شود!
کلسترول توسط غذاهایی مثل گوشت، ماهی، زرده تخم‌مرغ و مواد لبنی وارد بدن می‌شود. اما این ماده به‌طور طبیعی و بدون توجه به دریافت کلسترول موجود در غذا، در خون وجود دارد، زیرا کبد مقدار مشخصی کلسترول که برای ادامه زندگی ماده‌ای حیاتی و ضروری است تولید می‌کند. بدن یک فرد بالغ در هر روز ۵/۰ تا یک گرم کلسترول می‌سازد که بیشتر از مقداری است که از طریق غذا جذب بدن می‌شود.
سطح کلسترول بدن فقط با مصرف دارو کاهش می‌یابد!
سبک زندگی نقش مهمی در کنترل کلسترول دارد. انجام فعالیت‌های ورزشی منظم، مصرف رژیم غذایی مناسب قلب و خودداری از مصرف دخانیات از راه‌های کاهش سطح کلسترول بدن هستند.
فقط بزرگسالان دچار کلسترول بالا می‌شوند1
همه افراد - از جمله کودکان - ممکن است دچار کلسترول بالا شوند. در بعضی خانواده‌ها یک اختلال ژنتیک به نام «هیپرکلسترولمی فامیلی» وجود دارد که شامل سطح بالای کلسترول بد در خون است. برای این افراد انتخاب‌های غذایی سالم در هر سنی اهمیت زیادی دارد.
هرقدر سطح کلسترول بالا باشد، طول عمر فرد کوتاه‌تر است!
واقعیت این است که براساس مطالعات معروف فلامینگتون، کسانی که بالاترین میزان کلسترول را دارند می‌توانند طول عمر بالایی داشته باشند.

یاسمین مشرف

سلامت

منبع: upmc.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها