در پی حمایت‌های عمومی از سپاه، سراغ شاعر «ترامپ حال خرابه» رفته‌ایم همان مردی که با ویدئوی جشن انقلاب روستای «پیته‌نو»ی بهشهر معروف شد

احضار ترامپ به مازندران!

احتمالا یادتان هست آن ویدئویی را که کمتر از دو ماه پیش در شـــــــبکه‌های اجتمــــــــــاعی دست‌به‌دست شد؛ ویدئو، چند مرد را در روستایی در مازندران نشان می‌داد که با لهجه شیرینشان به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب شعری را می‌خواندند و روی تصاویری از دونالد ترامپ، بن‌سلمان و... با چوب ضربه می‌زدند؛ سادگی اجرای کارشان و نیز متن شیرینی که آنها برای شعارهای‌شان نوشته بودند، اسکندر رضایی، شاعر آن شعرها را بر سر زبان‌ها انداخت. این روزها که ایالات متحده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده، از رضایی در روستایشان سراغ گرفته‌ایم. نخستین تصویری که اینجا بیرون خانه او می‌بینیم، همین عکسی است که این بالا گذاشته‌ایم؛ یک پرچم با نوشته «اللهم عجل لولیک الفرج»، دیگری با شعار «مرگ بر آمریکا» و آن یکی لوگوی آرم سپاه در حمایت از این نهاد نظامی. می‌دانستیم که مرد پرشروشور آن ویدئوی 22بهمن حالا هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. گفت‌وگوی جام‌جم با او را بخوانید. در تاریخ 30 بهمن سال گذشته در صفحه9 جام‌جم به ویدئوی مورد اشاره و سروصداهایی که به پا کرده بود پرداخته بودیم.
کد خبر: ۱۲۰۰۳۷۳

اینجا از سیل خبری نیست، یا آن مرد من نیستم!
این روزها در میدان شهدای روستای پیته‌نو که معروف است به میدان اِفرابِن (زیر درخت افرا)، پرچم‌هایی به حمایت از سپاه پاسداران نصب شده است. این اولین واکنش کربلایی رضایی و اهالی روستا به اقدام رئیس‌جمهور آمریکا بود.
خوشبختانه اهالی این روستا از سیل ویرانگر شمال کشور در امان بوده‌اند و روزهای آخر سال را با بارش بی‌امان برف دست و پنجه نرم کرده‌اند اما هیاهوی سیل گریبان کربلایی رضایی را هم گرفته. در میان ویدئوهای مربوط به سیل، ویدئویی منتشر شد که پیرمردی از اوضاع بد روستا گلایه داشت و از مسؤولان به‌دلیل بی‌توجهی و نبود امکانات گلایه می‌کرد. این ویدئو را به کربلایی رضایی نسبت داده بودند و در فضای مجازی دست به دست شد تا این‌که به دست خود کربلایی رسید و او در اولین فرصت با استانداری تماس گرفت و اعلام کرد که ویدئو به او ارتباطی ندارد. کربلایی رضایی به جام‌جم می‌گوید: آن فرد در کنار سد گله‌ور ایستاده بود و صحبت می‌کرد، در حالی که ما در شرق استان هستیم. من نسبت این ویدئو به خودم را تکذیب می‌کنم و تاکید دارم که نگاه من با مواردی که این ویدئو گفته می‌شود کاملا فرق دارد.

برای ترامپ یک شعر دیگر کنار گذاشته‌ام
اسکندر رضایی، اهل روستای پیته‌نوی بهشهر مازندران است. حالاحالاها بعید است کسی شعارهای بامزه او را با لهجه شیرین‌شان فراموش کند: «این جشن انقلابه، ترامپه حال خرابه». حالا و پس از تازه‌ترین اقدام رئیس‌جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می‌گوید همه ما پشت سر سپاه هستیم. او همچنین می‌گوید در پاسخ به ترامپ شعری را همین روزها آماده خواهد کرد.
این عضو فعال بسیج، درباره شعری که به این منظور خواهد سرود، توضیح می‌دهد: دوست داشتم این شعر را در اختیار شما بگذارم اما معمولا با چند نفر مشورت می‌کنم تا شعرم مشکلی نداشته باشد. هنوز شعر را آماده نکرده‌ام اما حتما به زبان محلی خواهد بود.
استفاده از زبان محلی برای این شاعر روستایی چند ویژگی مهم دارد از جمله این‌که با این کار می‌تواند ترامپ را مجبور کند زبان مازندرانی را یاد بگیرد یا دست کم مترجمی پیدا کند که این زبان را برایش ترجمه کنند. همچنین به اعتقاد کربلایی رضایی، زبان محلی قابلیت‌های زیادی برای ایجاد قافیه در اختیارش می‌گذارد و می‌تواند با کمی جابه‌جاکردن کلمات در جمله آنها را به شعر و شعارهای جذاب تبدیل کند.

آتش‌ به ‌اختیارهای پیته‌نو
کربلایی رضایی هم مثل خیلی از آدم‌های متعهد به انقلاب این روزها خونش حسابی جوش آمده. او درباره این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید: حضرت امام(ره) فرموده‌اند که اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. بنابراین همه ما پشت سر سپاه هستیم و از سپاهیان کشورمان حمایت می‌کنیم چون سپاه در راس امور نظامی کشور است و ارتش هم همین‌طور.
نکته قابل توجه درباره کربلایی رضایی و هم‌ولایتی‌هایش این است که آنها سال‌هاست در مناسبت‌هایی مانند روز قدس و جشن پیروزی انقلاب برنامه اجرا می‌کنند و سال گذشته انتشار فیلم مراسم آنها باعث شهرتشان شد.
کربلایی رضایی می‌گوید: سال 1395 هم حضرت آقا فرمان آتش‌به اختیار داده بودند و ما مراسم جالبی داشتیم. 22 بهمن 1396 هم یک مراسم تماشایی داشتیم و سال گذشته از صدا و سیمای مرکز استان برای فیلمبرداری آمدند که در تلویزیون پخش شد.

بسیجی‌ام؛ شاعر سیاست‌های کلی نظام

شاید جالب باشد بدانید که کربلایی رضایی متولد سال 1344 کارگر بخش خصوصی پیمانکار مخابرات است و کشاورزی می‌کند. می‌گوید: شالی می‌کاریم، همین طور گندم و جو. درخت به و زعفران داریم و سخت کار می‌کنیم. من وابسته یا کارمند هیچ نهاد و سازمانی نیستم که خط بگیرم، اما بسیجی هستم و سعی می‌کنم شعرم را به سمت سیاست‌های کلی نظام سوق بدهم.

همه محله ما شاعرند
می‌گوید: در خانواده ما ذوق هنری وجود داشت. پدربزرگم خطاط بود و بسیاری از اهالی محله ما می‌توانند شعر بگویند.
کربلایی رضایی هم به زبان فارسی شعر می‌گوید و هم به زبان مازنی و می‌گوید که در خانواده‌اش ذوق هنری هست و پدر بزرگش خطاط بوده. حالا خودش هم به شهرت رسیده است؛ شهرتی که آن را همچنان مدیون ویدئوی معروف جشن روستایشان در 22بهمن سال گذشته و همچنین دست به‌دست شدن آن در شبکه‌های اجتماعی است.
با خنده می‌گوید: بعد از این‌که فیلم ما از شبکه‌های تلویزیون پخش شد، دوستان و محلی‌ها و آشنایان که تماس می‌گیرند یک شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند و بعد صحبت می‌کنند یا گاهی هم شعارهای 22 بهمن سال گذشته را تکرار می‌کنند و بعد می‌رویم سراغ حرف‌های خودمان.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها