مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: زندان رفتن مرد بابت مهریه برای زن اغلب پول نمی‌شود و این درحالی است که هزینه نگهداری، رسیدگی قضایی و پیگیری‌های انتظامی برای هر زندانی روزی 150 هزار تومان است.
کد خبر: ۱۱۹۸۳۶۵

به گزارش فارس، اسدا... جولایی عنوان کرد: به‌دلیل جهش قیمت سکه در مدتی کوتاه از 900 هزار تومان به بیش از چهار میلیون تومان، این اختلاف قیمت فاحش سبب شده تا تعداد زندانیان مهریه به 4500 نفر برسد.
وی تصریح کرد: ابتدای سال 97 تعداد زندانیان مهریه 2978 نفر بود که در ادامه به دلایل متعددی از جمله افزایش قیمت سکه شاهد رشد 40 درصدی این محکومان هستیم؛ این درحالی است که مقایسه آمار زندانیان فعلی با محبوسان سال 93 نشان می‌دهد تعداد زندانیان 71 درصد رشد کرده است.
جولایی گفت: با مقایسه تعداد زندانیان مهریه در چهار سال اخیر (به جز سال 96 که تغییر چندانی در مورد آن ثبت نشده) شاهد رشد روزافزون این بدهکاران مالی هستیم؛ به نحوی که تعداد زندانیان مهریه که در فروردین سال 93، 2148 نفر بود اکنون دو برابر شده است.
وی ادامه داد: از مجموع 4194 زندانی مهریه هم‌اکنون استان فرهنگی و با آثار متعدد باستانی فارس با 514زندانی، تهران و اصفهان نیز هرکدام با 431 بدهکار بیشترین آمار محکومان مهریه را به خود اختصاص داده و در مقابل خراسان‌شمالی تنها 27 مددجوی مهریه را در شرایط فعلی میزبانی می‌کند.
مدیر عامل ستاد دیه کشور افزود: بخش قابل‌توجهی از تمرکز دستگاه قضا امروز بابت نبود یک رویه قانونی مشخص و ضمانت اجرایی قوی معطوف به رسیدگی به حواشی عقود غیرمعوضی چون مهریه شده است که به‌دلیل محدودیت قضات و کثرت پرونده‌های جنایی چندان ادامه این روند شایسته نخواهد بود. برای نمونه می‌توان گفت درخواست تعدیل اقساط مهریه در دو ماه گذشته آن‌قدر زیاد بوده که حدود 20 درصد به پرونده‌های دادگستری اضافه شده است و همچنان این روند افزایشی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها