انفجار خط لوله گاز و آتش‌سوزی ناشی از آن در منطقه برومی اهواز، پنج کشته و شش نفر زخمی برجای گذاشت. نشت گاز و جرقه خودروی سمند علت حادثه بود.
کد خبر: ۱۱۹۷۸۵۳

به گزارش جام‌جم، ساعت 9 و 45 دقیقه پنجشنبه، بیست و سوم اسفند امسال خط لوله گاز در منطقه برومی در 200 متری جاده اهواز ماهشهر پس از انفجاری آتش گرفت. با وقوع این حادثه گروه‌های آتش‌نشانی امدادگران اورژانس و تیمی از امدادگران هلال‌احمر برای خاموش کردن شعله‌های آتش و امدادرسانی به آسیب‌دیدگان در آنجا حاضر شدند. بررسی‌‌های اولیه گروه‌های امدادی نشان داد که حادثه در نزدیکی جاده رخ داده و یک دستگاه اتوبوس مسافربری بدون سرنشین در مسیر اهواز به کرمان همراه یک دستگاه پراید،یک خودروی سمند، تانکر آب و کامیون نفتکش در میان شعله سوختند. آتش‌نشانان به خاموش کردن شعله‌های آتش پرداختند و ساعت 12 و 14 دقیقه همان روز موفق به خاموش کردن شعله‌های سرکش آتش شدند. در این حادثه پنج نفر از جمله 3 مرد ، یک زن و یک کودک کشته و شش نفر از جمله راننده اتوبوس زخمی شدند. اجساد به پزشکی قانونی و مصدومان به بیمارستان منتقل و در آنجا بستری شدند.
احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این باره به ایرنا گفت: انفجار خط لوله گاز در منطقه برومی اهواز و بر روی خط 20 اینچ انتقال گاز به سمت کارخانجات 700 و 800 بوده که این حادثه بر اثر نشت و جرقه رخ داده است. منطقه تحت کنترل بوده و هیچ خطری خودروهای عبوری و اهالی منطقه برومی را تهدید نمی‌کند. سرهنگ منصور جمشیدی، رئیس پلیس راه خوزستان دراظهار نظری گفت: در جریان این حادثه در خودروی سواری سمند جرقه و آتش‌سوزی ایجاد و باعث حریق دیگر خودروها شده است.
حسینی پویا، دادستان اهواز درباره حادثه انفجارخط لوله گاز در جاده اهواز ماهشهر به میزان گفت: حادثه انفجار لوله گاز جاده اهواز ماهشهر امنیتی نبوده و از همان ابتدای وقوع حادثه بازپرس ویژه در محل حضور داشته است.
درباره این حادثه در دادسرا پرونده قضایی تشکیل و از تیمی از کارشناسان خواسته شده است محل را بررسی و نظر خود را درباره علت حادثه اعلام کنند تا مشخص شود قصوری در این ماجرا رخ داده یا نه؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها