خطرات سلامت ناشی از بیماری‌های قلبی به شکل تعجب‌آوری بسیار جدی‌تر از بیماری‌های کشنده‌ای مانند سرطان است، اما خوشبختانه جلوگیری از بروز مشکلات قلبی تقریبا به اندازه ابتلای به آنها آسان است. در ادامه با چند نکته مهم در حفظ سلامت قلب از دیدگاه متخصصان آشنا می‌شوید:
کد خبر: ۱۱۹۷۴۳۷


مشکل اصلی قندها هستند نه چربی‌ها:چربی‌ها به اندازه قندها سمی نیستند. قندهای تصفیه شده واکنش انسولین ایجاد می‌کنند که برای دیواره داخلی رگ‌ها خطرناک است. بنابراین همیشه کلسترول نیست که ایجاد مشکل می‌کند.
تکیه بر مکمل‌ها موثر نیست:به گفته دکتر سارا سامان متخصص قلب و عروق مرکز قلب تگزاس، تنها مکمل‌های مفید برای قلب روغن ماهی و ویتامینD هستند.
اختلالات خواب می‌توانند نشانه وجود مشکل باشند:خواب آشفته یا آپنه خواب یکی از علل مهم مشکلات قلبی مانند حمله قلبی، ایست قلبی یا سکته است. خروپف کردن و با خستگی از خواب بیدار شدن دلایل کافی برای مراجعه به پزشک هستند.
لاغری برطرف‌کننده خطر نیست:دیابت ارتباط زیادی با مشکلات قلبی دارد. اختلال در تحمل گلوکز باعث افزایش خطر ابتلا به دیابت می‌شود. درصد زیادی از افراد لاغر به این موضوع توجه ندارند و فکر می‌کنند فقط به خاطر این‌که چاق نیستند از مشکلات قلبی مصون می‌مانند.
دندان‌ها نقش زیادی دارند: التهاب در دهان حاکی از وجود یک التهاب کلی است. مطالعات نشان می‌دهد افراد مبتلا به بیماری‌های لثه بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارند.
تاریخچه خانوادگی را در نظر داشته باشید:ژن‌ها نقش مهمی در بیماری‌های قلبی دارند. به گفته متخصصان، معمولا عامل بیماری‌های قلبی قبل از 60 سالگی در زنان و قبل از 50 سالگی در مردان، داشتن سابقه خانوادگی است.
تپش قلب می‌تواند مشکل جدی باشد:تپش یا ضربان تند قلب اغلب مشکل جدی‌ای نیست اما گاهی می‌تواند با مشکلات جدی‌تری مرتبط باشد. اگر علائم مشکل بیشتر از پنج دقیقه تداوم داشته یا فرد دارای سابقه خانوادگی مشکلات قلبی باشد بهتر است با پزشک در این زمینه مشورت کند.

یاسمین مشرف

مترجم

منبع: thepopple.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها