نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا از ارتش این کشور تشکر کرد که از او حمایت کرده و موفق شده است کودتای به رهبری آمریکا و مخالفان را شکست دهد. وی که در جمع هوادارانش در کاراکاس سخنرانی می‌کرد، گفت حملات سایبری از سوی آمریکا سازماندهی می‌شود و این حملات مانع بازگشتن برق به شبکه‌ها شده است.
کد خبر: ۱۱۹۶۸۹۷

ونزوئلا از روز جمعه با بی‌برقی سراسری روبه‌روست و همزمان ده‌ها هزار نفر از موافقان و مخالفان دولت در کاراکاس تجمع‌های جداگانه برگزار می‌کنند. موافقان و مخالفان تصمیم دارند همچنان در خیابان‌ها باقی بمانند.
به گزارش بی.بی.سی، روز شنبه هزاران مخالف دولت در حالی که خوان گوآیدو هم در میان آنها بود به خیابان‌های کاراکاس آمدند. صدها پلیس ضدشورش مقابل تجمع‌کنندگان صف‌آرایی کردند و در حالی که معترضان آنها را قاتل صدا می‌زدند با استفاده از اسپری فلفل مانع جلو آمدن صف معترضان شدند.
مادورو نیز در سخنان خود، خوان گوآیدو را بخشی از یک طرح آمریکایی برای براندازی دولت کنونی ونزوئلا توصیف کرد و گفت: هر اقدامی در راستای تجاوزات امپریالیستی با پاسخ شدیدی روبه‌رو خواهد شد. مادورو که در بیرون محوطه کاخ ریاست‌جمهوری برای هواداران قرمزپوش دولت سخنرانی می‌کرد خوان گوآیدو را عروسک آلت دست آمریکا خواند و با تشکر از نیروهای نظامی کشورش برای حمایت از او گفت که ارتشیان موفق به خنثی کردن توطئه کودتا شده‌اند.
خوان گوآیدو، رئیس پارلمان ونزوئلا در یک حرکت از پیش طراحی شده اعلام کرد مادورو در انتخابات تقلب کرده و ریاست‌جمهوری او را نمی‌پذیرد‌. او سپس خود را به‌عنوان رئیس‌جمهور موقت کشور معرفی کرد و خواستار حمایت‌های خارجی شد‌. حدود 50 کشور متحد با آمریکا از ریاست‌جمهوری گوآیدو حمایت کردند‌. آمریکا تصمیم داشت به بهانه حمایت از مردم ونزوئلا کمک‌هایی را به این کشور ارسال کند که این امر با مخالفت شدید دولت کاراکاس مواجه شد. نیکلاس مادورو اعلام کرد ارسال این کمک‌ها برای دخالت در امور ونزوئلا و درنهایت کودتایی آمریکایی در این کشور است. در این میان کارشناسان تحلیل کردند که ارتش ونزوئلا نقش پر رنگی در تعیین سرنوشت کشمکش‌های کنونی خواهد داشت. سران ارتش همچنان از مادورو حمایت می‌کنند و او نیز از ارتش
به خاطر مقابله با کودتای آمریکایی تشکر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها