گروهی از متخصصان علوم پزشکی در استرالیا تاکید دارند ورزش صبحگاهی در کنار پیاده‌روی‌های کوتاه در طول روز به کاهش فشارخون کمک می‌کند.
کد خبر: ۱۱۹۴۴۰۷


گروهی از متخصصان استرالیایی در یک مطالعه تازه دریافتند ۳۰ دقیقه ورزش صبحگاهی به همراه پیاده‌روی‌های کوتاه در طول روز در کنترل فشار خون موثر است. راه رفتن‌و پیاده‌روی‌های سه دقیقه‌ای که مانع نشستن‌های طولانی مدت می‌شود برای افراد میانسال و بخصوص زنان چاق یا مبتلا به اضافه وزن مفید است.
این متخصصان می‌گویند: نشستن‌های طولانی مدت رفتار شایعی در جوامع مدرن است و نوع زندگی و کار افراد به شکلی است که آنان را به نشستن بیشتر تشویق می‌کند.در حالی که نشستن‌های طولانی مدت در طول روز موجب بالا‌رفتن فشار خون می‌شود که فاکتور خطرزایی در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی است.
فعالیت جسمی منظم باعث می‌شود عضله قلب قوی‌تر شود. قلب قوی‌تر مقدار بیشتری خون را با تلاش کمتری تلمبه می‌کند. وقتی قلب با فشار کمتری بتواند خون را تلمبه کند، نیروی وارد بر شریان‌ها کاهش می‌یابد و فشار خون پایین می‌آید. اگر فعالیت جسمی روزانه افزایش یابد، فشار خون را به‌طور میانگین 4 تا 9 میلی‌متر جیوه کاهش می دهید. این میزان پایین آوردن فشار خون به اندازه تاثیر برخی داروهای کاهنده فشار خون است. در برخی افراد انجام مقداری ورزش ممکن است آنقدر فشار خون را پایین بیاورد که نیاز به مصرف دارو به‌وسیله آنها را برطرف کند.
اگر فشار خون در حد مطلوب (کمتر از 120 روی 80 میلی‌متر جیوه) باشد، ورزش می‌تواند مانع بالا رفتن آن از این حد طبیعی با افزایش سن شود. ورزش منظم همچنین به حفظ وزن مطلوب کمک می‌کند که این هم راه دیگری برای کنترل فشار خون است. البته حدود یک تا سه ماه طول می‌کشد ورزش منظم، اثر خود را بر پایین آوردن فشار خون نشان دهد. / ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها