نگاهی به رقابت محبوب‌ترین‌های تلویزیون از نظر 14میلیون رای مردمی ثبت شده در جشنواره جام‌جم

صدر نشین‌های انتخابات بزرگ تلویزیون

تب و تاب بخش مردمی جشنواره جام‌جم، بیش از سایر بخش‌های آن است چون در اینجا داور و گزینشگر مردم هستند. مردم رای می‌دهند که چه کسی و چه اثری بیشتر به دلشان نشسته و لایق بالا رفتن از گردونه این رقابت تلویزیونی است. به نظر می‌رسد حالا با معرفی شش نامزد برتر گروه‌های مختلف (سریال‌های برتر، بازیگران زن، بازیگران مرد، برنامه‌های شاخص، برنامه‌های پرمخاطب، مجریان زن، مجریان مرد و تیتراژ برتر) بخش‌ مردمی جشنواره تا جمعه 3 اسفند 97، این تب و تاب بیشتر شده باشد. طبق آمار اعلام شده تا این تاریخ 14 میلیون و 618 هزار و 571 رای ثبت شده و مردم تا مرحله پایانی به مدت یک هفته فرصت دارند به نامزدهای مورد علاقه خود رای دهند تا از منتخبان نهایی آنان در مراسم جشن مردمی تقدیر شود. در ادامه درباره اشخاص و آثار گروه‌های بخش مردمی و شش نفری که بیشترین رای را به دست آوردند بیشتر می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۹۴۲۱۰

گفت‌وگو با مجری زن پیشتاز جشنواره جام‌جم
مجری مردم هستم

مژده لواسانی، مجری جوانی است که امسال با اجرای برنامه تلویزیونی «کاملا دخترونه» در شبکه سه سیما نامزد بخش بهترین مجری تلویزیونی شده است و تا این لحظه هم در آرای مردم پیشتازی می‌کند.
او با اشاره به احساسی که از این رای مردم دارد، می‌گوید: انتخاب شدن به عنوان بهترین مجری سال، دومین بار است که برایم رخ می‌دهد و پیش از این سال 95 هم در برنامه تلویزیونی «سه ستاره» به عنوان بهترین مجری برگزیده شدم و شیرینی این انتخاب را چشیدم. صادقانه باید بگویم چیزی که در هر دو بار انتخاب برایم اهمیت داشته، این است که در کنار دلچسب بودنش، مسؤولیت من را خیلی سنگین می‌کند. من از سال 95 به این طرف، در اجراهایم خیلی سختگیرانه‌تر شده‌ام و در واقع به‌جز اجرای دو سه برنامه مناسبتی چون شب یلدا و به‌جز برنامه کاملا دخترونه، با این‌که پیشنهاد اجرا زیاد داشتم، ولی هیچ‌کدام را قبول نکرده‌ام. کار من سخت‌تر از قبل شده است و به خودم قول داده‌ام دیگر سراغ هر اجرایی نروم. وقتی به عنوان مجری برگزیده انتخاب می‌شوی، نمی‌شود دیگر فقط به فکر منافع شخصی و حتی مالی خودت باشی و باید از رای مردم مراقبت و صیانت کنی.
مجری برنامه کاملا دخترونه افزود: انتخاب شدن من و قرار گرفتنم در صدر این فهرست همه از لطف خدا و مردم است. این را صادقانه می‌گویم که لطف مردم در کاملا دخترونه بیش از پیش به من ثابت شد. مردم به‌ویژه در شهرستان‌ها من را به نوعی نماینده خودشان می‌دانند و از من می‌خواهند مطالباتشان را روی آنتن بگویم. من پا به پای مشکلاتشان غصه می‌خورم و واکنش‌هایی که از جانب‌شان می‌گیرم، همه برایم مهم است.
لواسانی در انتها با تشکر از رای مردم خاطرنشان کرد: از لطف مردم واقعا ممنونم. من معتقدم مردم ما صداقت و مهر را از چشم‌های مجری می‌فهمند، لذا از این‌که از جانب داوران انتخاب بشوم هیچ‌گاه ذوق‌زده نبوده‌ام، اما رای مردم چیز دیگری است و واقعا خوشحالم کرد.

مجریان زن
مژده لواسانی، فاطمه امینی، صبا راد، ثریا بناکار، مبینا نصیری و الهه پرسون از میان 20 مجری زنی که تا اینجای رقابت حضور داشته‌اند اول تا ششم شدند و حالا رقابت اصلی میان آنهاست. لواسانی با 1/21 درصد در صدر و امینی با 6/19 درصد رای در رده دوم هستند. با توجه به نزدیکی درصد آرای آنان با یکدیگر، احتمال جابه‌جایی یعنی صعود امینی و سقوط لواسانی در جدول وجود دارد.
مژده لواسانی: در سه سالگی و با تجربه اجرا در برنامه رادیویی سلام کوچولو پایش به صداوسیما باز شد. او امروز با طی کردن مسیری طولانی به یکی از مجریان جوان و ثابت سیما بدل شده است. لواسانی به خاطر اجرای برنامه‌‍‎هایش در سال 97 تلویزیون وارد جشنواره جام‌جم شد و حالا با رای مردم رتبه نخست را کسب کرده است، رتبه‌ای که باید دید تا پایان رقابت در انحصار او خواهد ماند یا خیر.
فاطمه امینی: حتما تصویر و صدای او را در برنامه‌های کودک می‌شناسید. او در نقش گلی، عروسک دوست‌داشتنی و معروف مَل‌مَل را همراهی می‌کند. نقش او در این برنامه با نقشی که اصولا مجریان زن برنامه کودک دارند، متفاوت است. او شبیه هیچ‌کدام از خاله‌هایی که می‌شناسید نیست و اتفاقا از منظر دانای کل با بچه‌ها برخورد نمی‌کند؛ شاید همین نکته او را میان این همه مجری برنامه‌های بزرگسال تاکنون به رده دوم کشانده است.

سریال‌های برتر
نام 16 سریال در میان سریال‌های منتخب دیده می‌شود که شش سریال برتر به ترتیب آرای کسب‌شده چنین هستند: پایتخت 5، بانوی عمارت، بچه‌مهندس، لیسانسه‌ها 2، دلدادگان و پدر. رقابت میان دو سریالی که تا کنون در مقام اول و دوم قرار گرفته‌اند از سایر گزینه‌ها تنگاتنگ‌تر است.
پایتخت 5 با 30 درصد آرا و بانوی عمارت با 1/23 درصد، این دو‌مجموعه هستند.
پایتخت 5: پایتخت در نوروز 90 متولد شد و با همان چند قسمت توانست با مخاطبان ارتباط برقرار کند و این موفقیت را بستری برای ادامه حیات مجموعه در فصول دیگر قرار دهد. این مجموعه به کارگردانی سیروس مقدم در نوروز و رمضان‌های آتی ادامه پیدا کرد و در بهار 97 به پنجمین فصل خود رسید. پایتخت با قصه‌های شیرین و ملموس خانواده معمولی امروز به یکی از برندهای محبوب سیما بدل شده است که با پایان یافتن هر سری از آن، دوباره زمزمه‌های ساخت فصل‌های بعدی‌اش شنیده می‌شود.
بانوی عمارت: بانوی عمارت یکی از سریال‌های پرسروصدای امسال سیما بود که پاییز 97 روی آنتن شبکه سه سیما رفت.
قصه پر کشش و پرداخت خوب احسان جوانمرد و همچنین کارگردانی کم نقص عزیزا... حمیدنژاد توانست مخاطب را قسمت به قسمت با خود همراه سازد تا جایی که برخلاف بسیاری از مجموعه‌ها، از دست دادن یک قسمت از آن فهم دیگر قسمت‌ها را دشوار می‌کرد.

این مجموعه که با نظر مثبت منتقدان و استقبال دیگر مخاطبان همراه بود تاکنون در رده دوم انتخاب‌های مردمی قرار گرفته است.

بازیگران مرد
17 هنرپیشه مرد در رقابت میان بهترین بازیگر مرد آثار تلویزیونی پنجمین جشنواره جام‌جم از نگاه مردم حضور داشتند که به‌تازگی با اعلام آرا، شش نفر برتر که شانس بیشتری برای رسیدن به تندیس دارند، معرفی شدند. حسام منظور، بهرام افشاری، ابراهیم شفیعی، امیر کاظمی، آرش مجیدی و مهدی سلطانی به ترتیب رای، این افراد هستند. در این بخش هم رقابت اصلی میان دو سریال محبوب تلویزیون یعنی بانوی عمارت و پایتخت 5 است و در اینجا نیز همچون بخش بانوان، حسام منظور بازیگر بانوی عمارت یا همان شازده با 1/25 درصد آرا، بالاتر از بهرام افشاری یعنی بهتاشِ «پایتخت 5» با 1/17درصد آرا ایستاده است.
حسام منظور: بازیگران تئاتر این روزها در سیما و سینما حسابی طرفدار پیدا کرده‌اند. خوشبختانه یا متاسفانه این دو مدیوم برای این بازیگران ورزیده که سال‌ها خاک صحنه خورده‌اند، فرصت بیشتری برای دیده شدن فراهم می‌کند و به آنان پاداش شهرت و در صورت موفقیت، محبوبیت گسترده‌تری می‌دهد. منظور یکی از این بازیگران است که پیش از آن‌که رخت شازده بانوی عمارت را بر تن کند، بیشتر به عنوان هنرپیشه‌ای موفق در عرصه نمایش شناخته می‌شد و با این نقش و ارتباط وسیع آن با تعداد زیادی از مخاطبان و پخش هر شبی سریال توانست در کنار چند بازیگر جوان دیگر، از ستاره‌های سال 97 سیما باشد.
بهرام افشاری: بهتاش فریبا، جوانک خام و پردردسر خانواده معمولی نقش شیرینی بود که در رمضان 97 نصیب بهرام افشاری شد. بازیگری که پیش‌تر در تئاتر و سینما خود را به اثبات رسانده بود و با این نقش توانست با بهره‌بری از توانایی‌هایش در ژانر کمدی و همچنین حسن استفاده از امکان مخاطب میلیونی قاب جادو به محبوبیت فراوان برسد، تا جایی که بسیاری او را برگ برنده و ستاره فصل پنجم پایتخت می‎دانند.

مجریان مرد
26 مجری شانس خود را برای گرفتن رای مردم آزمایش کرده‌اند و حالا سضا رشیدپور، نجم‌‎الدین شریعتی، مهران مدیری، احسان علیخانی، رامبد جوان و نیما کرمی در جایگاه اول تا ششم این فهرست نشسته‌اند.
رشیدپور 8/23 درصد و شریعتی 8/19 درصد رای آورده‌ا ند و تا کنون نفرات اول و دوم و با اختلاف زیاد از دیگر رقبایشان، شانس‌های اصلی برگزیده شدن هستند.
رضا رشیدپور: رشیدپور، مجری با‌سابقه و موفق سیما پس از چند سال دوری از قاب کوچک با اجرا و تهیه‌کنندگی برنامه صبحگاهی حالا خورشید به شبکه سه آمد و به خاطر اجرای جسورانه‌ای که از او سراغ داریم و با گفتن از دغدغه‌های اقتصادی، ‌اجتماعی و... روز مردم تا به حال در رده اول این نظرسنجی قرار گرفته است.
نجم‌الدین شریعتی: بیراه نیست لقب شگفتی‌ساز جشنواره را به مجری آرام برنامه مذهبی سیما، یعنی نجم‌الدین شریعی بدهیم. اجرای او ظاهرا فاقد هر گونه جذابیت تعریف‌شده برای مجریگری است و برنامه سمت خدا نیز به سبب گونه‌ای که در آن جای می‌گیرد، امکان مانور بیشتر را از شریعتی می‌گیرد. فضای آرام برنامه، نشستن مجری، پاسخگویی به مسائل معارفی مخاطبان و گفت‌وگو با مهمانان روحانی می‌توانست به راحتی این مجری را از گردونه رقابت‌ها حذف کند اما شریعتی و برنامه ثابت و البته محبوبش در سیما نه تنها در میان برنامه‌های هم ژانر و مجریان هم‌حوزه‌اش بلکه در میان لیست بلندبالای مجریان سیما به مقام درخور توجه دوم رسیده است.

بازیگران زن
18 بازیگر زن به عنوان هنرپیشگان منتخب در لیست حضور دارند که از میان آنان تاکنون مریم مومن، ریما رامین‌فر، گلچهره سجادیه، بهنوش بختیاری، مهرانه مهین‌ترابی و لعیا زنگنه به ترتیب رتبه‌های برتر بخش مردمی را کسب کرده‌اند. نکته جالب در این بخش این است که مثل گروه سریال‌ها، رقابت اصلی میان پایتخت 5 و بانوی عمارت است؛ با این تفاوت که در بخش بازیگران زن،‌ بازیگر بانوی عمارت گوی سبقت را از هنرپیشه زن پایتخت 5 ربوده است.
به این ترتیب مریم مومن با 30 درصد آرا و با اختلاف محسوس در رتبه نخست و ریما رامین‌فر با 5/9 درصد رای در مقام دوم قرار گرفته است؛ مقامی که به دلیل نزدیکی آرای آن با شخص سوم رده‌بندی یعنی گلچهره سجادیه، بازیگر نقش مارال در مجموعه آنام،‌ متزلزل است.
مریم مومن: بانویی که پا در عمارت شازده می‌گذارد و خواب راحت از چشمان او و اهل عمارت ربوده می‌شود. بازیگر این شخصیت که به‌سرعت در دل مخاطبان سیما جا باز کرد، مریم مومن هنرپیشه‌ای جوان و تازه‌کار است که به‌خوبی توانست از پس نقش دشوار فخری بربیاید. این شخصیت، زنی عاشق است که برای به دست آوردن عشقش و بازگرداندن آرامش به زندگی‌شان بی‌باکانه می‌جنگد. چنین ویژگی‌های شخصیتی می‌تواند برای هر بازیگری وسوسه‌انگیز و البته فرصتی مغتنم برای به نمایش گذاشتن توانایی‌هایش باشد. این فرصت به مومن در سریالی خوش‌ساخت داده شد و رایی که او تا امروز کسب کرده، نشان می‌دهد توانسته در جلب رضایت بینندگان این سریال محبوب موفق عمل کند.
ریما رامین‌فر: همای سعادت پایتخت از آن دست نقش‌هایی است که بازی کردن در آن می‌تواند برای هر بازیگری شانس محسوب شود. هما بر خلاف بسیاری از نقش‌هایی که برای بانوان در آثار کمدی نوشته می‌شود، منفعل نیست و با این‌که خود کمتر با کلام و عملش به چاشنی طنز پایتخت می‌افزاید اما در پیشبرد قصه همگام با بازیگران مرد،‌ نقش موثری دارد و پس از پنج فصل به خوبی در دل مخاطبان جا باز کرده است. در این موفقیت البته علاوه بر طراحی و پرداخت صحیح شخصیت در متن، قطعا اجرای حرفه‌ای رامین‌فر تاثیر بسزایی دارد.

تیتراژها
19 تیتراژ سریال و برنامه تلویزیونی در جلب رضایت مردم رقابت کردند و حالا مهران مدیری به خاطر خواندن تیتراژ دورهمی، حجت اشرف‌زاده برای اجرای تیتراژ «شبی با عبدی»، محمد اصفهانی برای سریال دلدادگان،‌ محسن چاوشی به خاطر مجموعه سایه‌بان، گروه خوانندگان برای تیتراژ بهارنارنج و بهنام صفوی برای اجرای آواز برنامه صبحی‌دیگر در رتبه اول تا ششم قرار گرفته و تا کنون رقبای خود را پشت سر گذاشته‌اند.
حال از میان این اسامی، تیتراژ دورهمی با صدای مدیری با کسب 4/24 درصد و تیتراژ شبی با عبدی با اجرای اشرف‌زاده با 2/15 درصد رای، اول و دوم هستند. با توجه به فاصله زیادی که میان درصد آرای این دو گزینه وجود دارد به نظر می‌رسد شانس مدیری برای رسیدن به تقدیر و جایزه مردمی بیشتر باشد.
مهران مدیری (دورهمی): مهران مدیری از همان سال‌های اولی که خود را به عنوان بازیگر، کارگردان و مجری به مخاطبان ‌شناساند، در آثار خود خوانندگی هم می‌کرد. می‌توان گفت او جزو نخستین بازیگرانی است که بعد از انقلاب، به صورت حرفه‌ای موسیقی را دنبال کرد. صدای مدیری و اصرار او برای خواندن در آثارش این سال‌ها منتقدانی داشته است اما او بی‌تفاوت به نظرهای منفی به همکاری با گروه‌های موسیقی مثل دارکوب پرداخت و حتی امسال به صورت انفرادی کنسرت برگزار کرد. امروز تیتراژ دورهمی با صدای وی و شعر حافظ در صدر این نظرسنجی قرار گرفته است. دلیل این صدرنشینی را می‌توان در محبوبیت مدیری نزد مردم، موفقیت برنامه‌اش یا کیفیت آواز او جست‌وجو کرد.
حجت اشرف‌زاده (شبی با عبدی): هر چند موسیقی تیتراژ شبی با عبدی ارتباط چندانی با فضای برنامه ندارد اما به هر روی توانسته است با ترانه خوب محمد محتشمی و صدای گوشنواز اشرف‌زاده به دل مخاطبان بنشیند و به‌گواه این نظرسنجی حتی موفق‌تر از خود برنامه عمل کند. اشرف‌زاده با اجرای ترانه ماه و ماهی شهرت پیدا کرد و در این روزهای بازار موسیقی به موفقیت رسید. او تا اینجای رقابت با پس زدن رقیبانش، در رده دوم تیتراژهای محبوب سیما از نظر رای‌دهندگان قرار گرفته است.

گفت‌وگو با نجم‌الدین شریعتی شگفتی‌ساز محجوب جشنواره جام‌جم
اقبال مردم به سمت خداست

از‌جمله شگفتی‌هایی که جشنواره تلویزیونی جام‌جم در بخش آرای مردمی خود تا این لحظه رقم زده، انتخاب نجم‌الدین شریعتی، مجری برنامه تلویزیونی «سمت خدا» به عنوان نفر دوم بهترین مجری است که تا این لحظه در آراء پشت سر رشید‌پور است و بهانه‌ای شد تا با او گپ بزنیم و از دلایل این انتخاب بپرسیم.
نجم‌الدین شریعتی با اشاره به ماجرای حضورش در این نظرسنجی مردمی می‌گوید: «از دو هفته پیش متوجه شدم وارد عرصه رقابت شده‌ام و خیلی تمایلی نداشتم در این رقابت باشم؛ چرا که مردم در سال‌های گذشته هم به من لطف داشتند و انتخابم کردند. با این حال اصرار دوستان شبکه سه و دبیرخانه جشنواره این بود که در عرصه رقابت باقی بمانم.»
این مجری چرایی محبوبیتش میان مخاطبان را این‌طور عنوان می‌کند: «اقبال مردم نسبت به برنامه سمت خدا و به خاصه مجری این برنامه هم برای من و هم عوامل برنامه بسیار دلگرم‌کننده است.
سیزدهم رجب امسال سمت خدا ده ساله می‌شود و خوشحالیم که برنامه دیده شود.
به هر حال چه کسی را می‌توان پیدا کرد که از انتخاب شدن توسط مخاطبان خوشحال نباشد؟ من همیشه روی دعای خیر مردم حساب می‌کنم.
رای آنها و اقبالشان به سمت خدا و اجرای من ثابت می‌کند مردم همچنان نسبت به برنامه‌های ساده گفت‌وگومحوری چون سمت خدا که با موضوعات دینی و معارفی هستند، اقبال نشان می‌دهند و توقعشان از تلویزیون این است که به این برنامه‌ها پرداخته شود.
لذا تلویزیون فقط ابزار سرگرمی‌سازی نیست و می‌تواند کارکردهای جدی هم به‌ویژه در انتقال مفاهیم دینی داشته باشد. این اصلی‌ترین پیام این جشنواره است و من خودم را فرزند تلویزیون می‌دانم.»
نجم‌الدین شریعتی خاطرنشان می‌کند: «حضور در جشنواره تلویزیونی جام‌جم و کسب آرای مردم قطعا ادامه کار و اجرایم را جدی‌تر می‌کند و تا زمانی که سمت خدا در حال پخش است و مردم هر سال استقبالشان را نسبت به برنامه نشان می‌دهند، ما در این عرصه خطیر باقی می‌مانیم و خستگی‌ها و فراز و نشیب‌ها را تحمل می‌کنیم. همان‌طور که گفتم، سمت خدا در سیزدهم رجب امسال ده ساله می‌شود و روی آنتن داشتن یک برنامه روتین هر روزه آن هم برای این مدت طولانی واقعا دشوار است.
بارها من و تهیه‌کننده برنامه تصمیم گرفته‌ایم که پخش برنامه را به پایان برسانیم، اما لطف مردم و توجهی که آنها به سمت خدا داشته‌اند ما را به ادامه حیات و بیان مفاهیم معارف ترغیب کرده است.
احساس می‌کنیم این وظیفه‌ای است که بر دوش ما گذاشته شده و از به پایان رساندن این برنامه احساس خسران می‌کنیم.
بی‌شک برنده شدن ما در این نظرسنجی در ثابت‌قدم ماندمان تاثیر خیلی خوبی دارد و ما را نسبت به آینده دلگرم‌تر و امیدوارتر می‌کند.»
این مجری محبوب تاکید می‌کند: «در پایان جا دارد از دوستان موفقی یاد کنم که برنامه‌هایی وزین و فاخر ساخته‌اند و با این حال در میان تعدد شبکه‌های تلویزیونی، کمترین مجال را برای دیده شدن یافته‌اند.
امیدوارم این نتایج در انگیزه و شوق آنها برای برنامه‌سازی خللی ایجاد نکند و در سال بعد نامشان را در میان محبوب‌های دور بعدی جشنواره شاهد باشیم.»

برنامه‌های پرمخاطب
16 برنامه در گروه برنامه‌های پرمخاطب تا اینجای رقابت حضور داشتند. حالا خورشید با 8/25 درصد آرا فعلا در مقام اول قرار دارد. پس از آن نام برنامه‌ای با حال و هوای کاملا متفاوت خودنمایی می‌کند و به این ترتیب سمت خدا با 3/20 درصد آرا تاکنون در رده دوم قرار دارد.
حالا خورشید: شاید کسی باور نمی‌کرد که یک برنامه صبحگاهی تا این اندازه بتواند محبوبیت به‌دست آورد و مخاطب داشته باشد. کافی است اهل شبکه‌های اجتماعی باشید تا ببینید تقریبا تکه‌های این برنامه از بخش گفت‌وگو با مهمان بگیر تا تک‌گویی‌های منتقدانه و طنازانه رشیدپور مقابل دوربین چگونه دست به دست می‌شود. این برنامه تا آخرین آمار اعلام شده، نخستین برنامه پرمخاطب تلویزیون است.

سمت خدا: جالب است در میان این همه برنامه رنگارنگ که مطابق اصول برنامه‌سازی عنصر جذابیت دارند، برنامه‌ای آرام که پس از سال‌ها حیات روی آنتن همچنان ساختار اولیه خود را حفظ کرده است، در نظرسنجی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و می‌تواند رقیبان خوش‌رنگ و لعاب خود را پشت سر بگذارد.
برنامه‌های شاخص
11 برنامه شاخص تلویزیون با کسب آرای مردمی، به تازگی شش برنامه برتر خود را شناخته است. در این بخش میان برنامه با سابقه و پرحاشیه نود با برنامه تازه متولد شده برنده باش که البته آن هم پر سروصدا است، رقابت بیشتری وجود دارد. برنامه‌هایی پربیننده که هر کدام به ترتیب نام برده شده، 6/30 درصد و 5/26 درصد آرا را از آن خود کرده‌اند.
نود: اولین قسمت برنامه نود ۲۳ مرداد ۱۳۷۸ پخش شد. این برنامه با محبوبیت روزافزونش در آستانه 20 سالگی قرار دارد. برنامه‌ای با طراحی و اجرای عادل فردوسی‌پور که همواره در این سال‌ها در نظرسنجی‌های گوناگون توانسته است جزو برترین‌های سیما باشد. 90با بهره‌بری از محبوبیت فراگیر فوتبال، جذابیت آفریده و مخاطب جلب کرد.
برنده باش: زمزمه ساخت برنامه‌ای با اجرای محمدرضا گلزار در تلویزیون شنیده می‌شد تا این‌که بهار 97 با حضور او در برنامه ماه عسل، این شایعه‌ها تایید شد. برنده باش مسابقه اطلاعات عمومی است که اجرای ستاره سینما و جایزه وسوسه‌کننده‌اش باعث شده میان مخاطبان گل کند و آنان را برای سنجش میزان اطلاعات عمومی‌ با خود همراه سازد.

نوشین مجلسی
رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها