نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد به کار خود به عنوان رهبر این کشور ادامه می‌دهد. وی همچنین از قطع روابط کشورش با کلمبیا خبر داد و گفت دیپلمات‌های کلمبیایی از کشورش اخراج شدند.
کد خبر: ۱۱۹۳۹۷۰

این تصمیم درحالی اعلام می‌شود که روز شنبه دولت کلمبیا تحت حمایت آمریکا کاروانی از کمک‌های انسان دوستانه روانه مرزهای ونزوئلا کرده بود. نیروهای ارتش ونزوئلا مانع ورود این کامیون‌ها شدند و به دنبال آن درگیری‌های شدیدی بین مردم و نیروهای ارتش به وقوع پیوست. در جریان این درگیری‌ها بود که معترضان با به آتش کشیدن لاستیک‌ها خشم خود را نسبت به ماموران نشان دادند. منابع خبری می‌گویند دراین درگیری‌ها دست‌کم دو نفر کشته و تعدادی نیز مجروح شده‌اند. در همین رابطه چند کامیون کمک‌رسان نیز طعمه حریق شده و در آتش سوختند‌. پس از این حادثه بود که کارلوس هولمز تروجیلو، وزیر خارجه کلمبیا اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور دستور بازگشت بقیه کامیون‌ها از مناطق مرزی را صادر کرده است. به این ترتیب توطئه نفوذ به ونزوئلا از طریق ارسال کامیون‌های کمک‌رسان شکست خورد‌. نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا پیشتر گفته بود کمک‌های
انسان دوستانه آمریکا بهانه‌ای برای نفوذ در این کشور بوده و آن را به‌شدت رد می‌کند. دولت آمریکا با برقراری تحریم‌های جدید حداکثر فشارها را بر دولت ونزوئلا می‌آورد تا به خواسته مخالفان تن در‌ دهد‌. روز گذشته خورجه آریازا، وزیر خارجه ونزوئلا در اظهاراتی گفت: وزیر خارجه ایالات متحده به دنبال بهانه‌ای است تا جنگی را علیه کاراکاس راه بیندازد.
وی با انتشار پیامی در توییتر نوشت: پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده که یک متخصص جنگ روانی سازمان جاسوسی آمریکاست، تصور می‌کند می‌تواند با ارسال کامیون‌های حامل کمک و به آتش کشیدن این کامیون‌ها توسط مامورانش، جهانیان را گول بزند... اما امروز این عملیات شکست خورده است.
این درحالی است که خوآن گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا از جامعه جهانی خواسته است وارد عمل شده و از او و طرفدارانش حمایت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها