عصر سه‌شنبه برای اصفهانی‌های موسیقی‌دوست، عصر ویژه‌ای بود؛ چهره‌های موسیقی اصفهان، به همت دانشجویان کانون موسیقی دانشگاه صنعتی اصفهان گردهم آمدند تا در حضور لوریس چکناواریان و خانواده استاد همایون خرم، یاد استاد فقید موسیقی را زنده نگه دارند.
کد خبر: ۱۱۹۳۲۷۰

آن‌طور که ایسنا گزارش کرده، این مراسم با حضور استادان آواز اصفهان، سیدرضا طباطبایی، علی‌اصغر شاه‌زیدی، محمدتقی سعیدی و دیگر موسیقیدانان شهر و همچنین مهمانانی از پایتخت، از جمله لوریس چکناواریان، خانواده استاد خرم، بهروز رضوی، مهرانه مهین‌ترابی و یکی از هنرآموختگان همایون خرم، بابک شهرکی در تالار شیخ‌بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
در مقدمه این برنامه، محمود مدرس‌هاشمی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به ایراد سخنانی در باب موسیقی و شخصیت همایون خرم پرداخت اما در ادامه این لوریس چکناواریان، موسیقیدان خوش‌سخن و خوش‌محضر بود که پشت تریبون آمد. او با چهره خندان و شاداب همیشگی خود به یاد استاد همایون خرم گفت: شب فوق‌العاده‌ای است، استاد در کنار ما نیست، اما روح او حاضر و ناظر است.
این آهنگساز و رهبر ارکستر درباره همایون خرم اضافه کرد: استاد هنرمند بزرگی بود، همان‌طور که دوست خوبی هم بود. ایشان در ۲۰ سال اخیر عمرشان در تمام کنسرت‌های من شرکت می‌کردند.
وی ادامه داد: به عقیده من، داشته‌های ما، هدایای خداوند است و طبق گفته جبران خلیل جبران «بچه از مادر متولد می‌شود، اما از مادر نیست» موسیقی هم از ما ایجاد می‌شود، اما متعلق به ما نیست و قدرت الهی است که باعث خلق آثار می‌شود. چکناواریان گفت: اگر زمینی باشد، یکبار‌مصرف خواهد بود، اما اگر سرچشمه الهی داشته باشد، همواره زنده و پویاست و از آنجا که آثار خرم هنوز زنده بوده و بر مردم ایران زمین تأثیرگذار است، جنبه الهی دارد.
او با بیان این‌‌که «آشنایی عمیقی به خرم داشتم» و «مدیون استاد هستم» صحبت‌های خود را به پایان رساند.
در ادامه در سه بخش، هنرمندانی با همنوازی ویلون، پیانو و تار و بازخوانی آثار همایون خرم، یاد این استاد ارزنده موسیقی اصفهان را زنده نگه داشتند.
شب یادبود استاد همایون خرم، با جشن امضای پوستر این شب، در حضور هنرمندان حاضر در سالن به پایان رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها