دخالت و کارشکنی‌های عربستان سعودی و آمریکا در امور داخلی لبنان به ویژه ارتباط حزب‌ا... و دولت سعد حریری تمامی ندارد. پیروزی اخیر حزب‌ا... در کابینه سعد حریری خاری در چشم آمریکایی‌ها بود به‌طوری که به‌صراحت از این موضوع ابراز نارضایتی کردند. حال برخی خبرها حکایت از دور جدید کارشکنی‌های آمریکا در لبنان دارد. به گزارش ایرنا، سفیر آمریکا در بیروت روز سه شنبه در دیدار با سعد‌حریری، نخست‌وزیر این کشور، از افزایش نفوذ حزب‌ا... ابراز نگرانی کرد.الیزابت ریچارد، پس از دیدار با حریری، بار دیگر در جمع خبرنگاران، اتهام‌های واهی علیه حزب‌ا... را تکرار و علیه این گروه موضع گرفت. وی مدعی شد، این گروه به صورت خودسرانه، تصمیم‌هایی در زمینه امنیت ملی اتخاذ می‌کند که کل لبنان را به خطر می‌اندازد.
کد خبر: ۱۱۹۳۲۶۰

این در حالی است که مقامات حزب‌ا... بارها تمایل خود را برای همکاری با دولت جدید لبنان نشان داده‌اند. از سوی دیگر دولت سعد حریری نیز همکاری خوبی با حزب‌ا... دارد. کریم بقرادونی، رئیس حزب «کتائب» لبنان گفته است مقامات ارشد این کشور درخواست ایالات متحده برای جلوگیری از حضور نمایندگان حزب‌ا... در دولت سعد‌حریری را نپذیرفتند. وی ادامه داد: آمریکایی‌ها از مقامات لبنان خواسته بودند مانع مشارکت نمایندگان حزب‌ا... در ساختار دولت شوند، اما مقامات ارشد لبنانی با درخواست‌های مکرر آمریکایی‌ها در این زمینه مخالفت کردند.
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب‌ا... لبنان گفته است: حزب‌ا... به این دولت مانند مکانی برای خدمت به مردم و مدیریت صحیح در صحنه سیاسی کشور نگاه می‌کند. وی طی سخنانی در اجتماع علمای مسلمان گفت، این همبستگی مثلث ارتش، مردم و مقاومت بود که پیروزی را به ارمغان آورد.
به گزارش شبکه المنار، معاون دبیر کل حزب‌ا... لبنان تأکید کرد: بسیاری روی این مساله حساب باز کرده بودند که لبنان در بحران سوریه غرق خواهد شد، ولی مشخص شد لبنان سرافراز باقی مانده و موفقیت‌هایی را در راستای منافع سوریه در تقابل با دیگران به‌دست آورده است.
آمریکا و متحدانش در سال‌های گذشته همواره در تلاش برای مقابله با حزب‌ا... و کاهش نفوذ جبهه مقاومت در منطقه بوده‌اند. از جمله اقداماتی که سال گذشته در همین زمینه صورت گرفت، حصر‌حریری در عربستان سعودی و فشار به او برای استعفا به علت مقابله نکردن با حزب‌ا... بود. تلاش‌ها برای تضعیف جبهه مقاومت، با میدان‌داری رژیم صهیونیستی بوده است که در دو دهه گذشته، بارها به خاک لبنان تجاوز کرده است. این رژیم در سال 1982 میلادی به بهانه نابود کردن مبارزان فلسطینی، به لبنان حمله کرد و با اشغال پایتخت این کشور، جنایت‌های بزرگی را از جمله کشتار در اردوگاه‌های فلسطینی صبرا و شتیلا مرتکب شد.
حزب‌ا... لبنان در سال 2000 میلادی پس از سال‌ها اشغالگری رژیم صهیونیستی، توانست با مقاومت سرسختانه خود، جنوب لبنان را از لوث وجود آنها پاک کند. در جنگ 33 روزه نیز در سال 2006 صورت گرفت، مجاهدت نیروهای حزب‌ا...، شکست سختی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها