داور مسابقه تراکتورسازی و استقلال، عذرخواهی از سرمربی استقلال را تکذیب کرد

عذرخواهی از شفر ؟ اصلا!

وینفرد شفر، سرمربی استقلال بعد از بازی با تراکتورسازی در حالی که تیمش شکست خورده بود در جمع خبرنگاران از این گفت که اشکان خورشیدی داور مسابقه به خاطر اشتباهاتش از او عذرخواهی کرده است. شفر در این باره توضیح داد: بعد از بازی با پدیده داور از ما عذرخواهی کرد و امروز هم داور بازی از من عذرخواهی کرد. این نشان‌دهنده شجاعت داور است.
کد خبر: ۱۱۹۲۵۴۴

بعد از این اظهارات هواداران استقلال علیه خورشیدی موضع گرفتند و از این گفتند که مگر عذرخواهی داور امتیاز از دست رفته را به جمع امتیازات آنها برمی‌گرداند؟ کانال رسمی باشگاه استقلال هم با موضعگیری علیه او تاکید کرد: اشکان دژاگه باید از سوی خورشیدی اخراج می‌شد، چراکه نه‌تنها از عمد پای امید نورافکن را زد، بلکه بعد از گل هم به جمع هواداران رفت. خورشیدی اما تنها به دادن یک کارت زرد بسنده کرد. استقلالی‌ها اعتقاد داشتند وقتی بازیکنی به سمت هواداران می‌رود و آن‌طور با آنها شادی می‌کند مستحق کارت زرد است، ولی مثلا در جام ملت‌های استرالیا کسی به یاد ندارد که مرتضی پورعلی گنجی پس از آن شادی معروفش در بازی با عراق از داور مسابقه کارت زرد گرفته باشد، چون او کلا بین تماشاگران بود.
اشکان خورشیدی دیروز در گفت‌وگو با روزنامه جام‌جم حرف‌های وینفرد شفر را رد‌کرد و گفت به هیچ وجه از او عذرخواهی نکرده‌است: «‌من اصلا از آقای شفر عذرخواهی نکرده‌ام. ما به سمت هم رفتیم، به یکدیگر خسته نباشید گفتیم و یکدیگر را در آغوش گرفتیم. اصلا یادم نمی‌آید که از آقای شفر عذرخواهی کرده باشم. بعد از بازی کلا بازیکنان استقلال هم که سمت من آمدند خیلی محترمانه برخورد کردند و اصلا اعتراضی هم در کار نبود. نمی‌دانم چرا آقای شفر چنین چیزی را گفته است. »
در همین حال داوود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری هم حرف‌های وینفرد شفر را رد کرد. او که در ورزشگاه یادگار امام(ره) هم حضور داشت در این باره گفت: «اصلا صحت ندارد، چرا که اولا در این بازی هیچ اشتباه تاثیرگذاری دیده نشده که داور بخواهد از کسی عذرخواهی کند و البته حتی اگر در یک بازی داور مرتکب اشتباهی شود از عوامل تیم‌ها عذرخواهی نمی‌کند.» او درباره ادعای استقلالی‌ها درباره اخراج اشکان هم توضیح داد: «در این مسابقه برخی مدعی بودند که باید کارت زرد دوم به اشکان دژاگه داده می‌شد، اما این مسأله به هیچ وجه صحت ندارد. حتی ممکن است در برخی کشورها چنین جریمه‌ای در نظر گرفته شده باشد، اما معیار ما قوانین فیفا و الگوهای داوری است. دژاگه در صحنه شادی گل حرکت نادرستی انجام نداد که باعث تحریک تماشاگران شده باشد. او کاملا رفتاری عادی داشت که نمی‌تواند باعث دریافت کارت زرد شود. در جام جهانی و در مسابقه لهستان و سنگال هم بازیکن لهستان چنین حرکتی انجام می‌دهد، اما می‌بینیم که جریمه نمی‌شود.»

رفعتی: داور عذرخواهی نکرد
داود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره حاشیه‌های بازی تراکتورسازی و استقلال تهران گفت: در این هفته هیچ اشتباه تأثیرگذاری مشاهده نشد و عملکرد داوران بسیار خوب بود. در مسابقه حساس تراکتورسازی و استقلال تهران هم عملکرد بسیار خوبی را دیدیم. حتی داوران پشت دروازه هم عملکرد خوبی داشتند. گفته شده که داور مسابقه تبریز در این خصوص یا هر موضوع دیگری عذرخواهی کرده اما این مساله هم صحت ندارد چرا که اولاً در این بازی هیچ اشتباه تأثیرگذاری دیده نشده که داور بخواهد از کسی عذرخواهی کند و البته حتی اگر در یک بازی داور مرتکب اشتباهی شود از عوامل تیم‌ها عذرخواهی نمی‌کند.
رفعتی در مورد صدور بیانیه‌ها علیه داوری از سوی باشگاه‌ها که در هفته‌های اخیر در فوتبال ایران مد شده نیز گفت:داوران ما همواره تلاش کرده‌اند بهترین قضاوتشان را انجام دهند، اما جوی که ایجاد شده به هیچ عنوان مناسب نیست و از این پس هر باشگاهی چه پیش از مسابقه و چه بعد از مسابقه در مورد داوری بیانیه‌ای صادر کند، آن باشگاه را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع خواهیم داد تا برخورد قانونی و قاطع با آن باشگاه صورت گیرد.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها