محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه نوبت بعدازظهر (شنبه) مجلس شورای اسلامی در دفاع از کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ گفت: پیام رد بودجه به مردم داخلی و دشمنان خارجی و بازار ارز کشور، پیام خوبی نخواهد بود.
کد خبر: ۱۱۹۲۴۷۱

محمدباقر نوبخت گفت: بودجه سال آینده را قرار نیست به طور کامل مورد تأیید یا عدم تأیید قرار دهیم بلکه فقط بحث کلیات آن مطرح است؛ بنابراین آنچه که مخالفان بیان کردند، به این معنی نیست که رأی به کلیات به معنای صرف‌نظر کردن از اشکالات لایحه بودجه است.
وی افزود: روزها روی تبصره به تبصره، ردیف به ردیف و بخش به بخش لایحه بودجه ۹۸ که مورد بررسی کمیسیون تلفیق قرار گرفته است، اظهارنظر خواهد شد.
امروز مجلس داوری می‌کند که آیا کلیات لایحه بودجه ۹۸ چیزی هست که مورد تأیید باشد تا وارد اصلاح جزئیات شویم؟ حرف مخالفان این بود که اشکالات لایحه رفع شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: کلیات لایحه بودجه ۹۸ چیست؟ بودجه طبق ماده یک قانون محاسبات عمومی یک پیش‌بینی از منابع و مصارف است.
برای این‌که تأیید کنیم این پیش‌بینی برای سال آینده اجرایی بشود یا خیر، دولت نیست که تصمیم می‌گیرد بلکه مجلس است که تصمیم می‌گیرد و دولت فقط پیشنهاد می‌دهد.
نوبخت خاطرنشان کرد: ۲۰۸ هزار میلیارد تومان در سال آینده از درآمدها، کسب منبع کنیم؛ از مالیات، حقوق گمرکی و سایر. همچنین برای سال آینده ۱۴۸ هزار میلیارد تومان از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای که ۱۴۲ هزار میلیارد تومان مربوط به فروش و صادرات نفت است، کسب درآمد کنیم و چون ناکافی است ۵۰ هزار میلیارد تومان از طریق دارایی‌های مالی که بخش عمده آن اوراق مشارکت است، کسب درآمد کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها