زمان احتمالی این فناوری: بین سال‌های ۲۰۲۸ تا ۲۰۳۴

ابزارهای پوشیدنی جایگزین تلفن‌های هوشمند

زمانی اگر گفته می‌شد در آینـــــــــده ابــــــزارهــــــای پوشیدنی جای گوشی‌های هوشمنــــــد را می‌گیرند، به‌نظر عجیب و غریب می‌آمد. ابزارهای پوشیدنی در واقع ابزارهایی هستند که به جای این‌که آنها را حمل کنیم، روی بدن انسان قرار می‌گیرند. وجود اینترنت و البته اینترنت اشیا اجازه می‌دهد ابزارهای پوشیدنی گسترش پیدا کنند. منظور از اینترنت اشیا، وسایل محیط اطرافمان است که به شبکه اینترنت متصل شده‌اند و قابل کنترل هستند.
کد خبر: ۱۱۹۱۸۰۶

پیش از وجود اینترنت اشیا، ابزارهای پوشیدنی تولید شده بود، اما مناسب همه جا نبودند. مثلا در کارخانه‌ها،‌ کارگران مجهز به کلاه‌های ایمنی هوشمند بودند و می‌توانستند با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور، موقعیت خود را گزارش کنند. پس از ایجاد اینترنت اشیا، حسگرهای مینیاتوری تا میکروسکوپی درون محصولات و ابزارهای مختلف قرار گرفتند و افراد توانستند با این ابزارها در تعامل باشند.
قاتل تلفن‌های هوشمند
پس از این‌که تلفن‌های هوشمند تاشدنی اختراع شد، محققان به فکر تولید فناوری‌های خم‌شدنی افتادند و اکنون در حال تولید ابزارهایی هستند که تقریبا مرز بین تلفن هوشمند و ابزار پوشیدنی را کاملا محو کنند. محققان امیدوارند در آینده انواع ابزارهای پوشیدنی تولید کنند که بتوان با آنها با محیط اطراف خود براحتی در تماس بود. از این موارد می‌توان به نسل بعدی رابط‌های رایانه‌ای اشاره کرد. در حال حاضر بسیاری از افراد هستند که ترجیح می‌دهند با صفحه‌کلید به رایانه متصل شوند. در آینده (تا دهه ۲۰۲۰)، هولوگرام‌هایی تولید می‌شود که به شکل دستبند به مچتان بسته می‌شود و با استفاده از آنها می‌توانید رایانه و البته فضای وب را مرور کنید.
همچنین تا دهه ۲۰۳۰ صفحه‌های لمسی همه‌جا حاضر، تولید خواهد شد. این ابزارها را می‌توان در هر کجا نصب کرد. مثلا می‌توانید با استفاده از آن، زمانی که بیرون خانه ایستاده‌اید، داخل خانه را ببینید. یا با فشردن دکمه‌ای روی مچ‌بندتان یا صرفا تکان دادن دست‌تان به رایانه رو میزی خانه‌ خود دسترسی داشته باشید. ابزارهای پوشیدنی می‌توانند زمان واکنش بین خواسته‌ها یا نیازهای انسان و توانایی فضای وب در برطرف کردن این خواسته‌ها را تا حد بسیاری کاهش دهند. زمانی می‌رسد که با وجود این ابزارها، اینترنت بسیار شخصی شده و به بخشی از زندگی افراد تبدیل می‌شود.

نادیا زکالوند

جام‌جم

منبع: Quantum Run

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها