یک متخصص گوش، حلق و بینی گفت: استفاده طولانی‌مدت از هندزفری و هدفون باعث پیرگوشی زودرس می‌شود و عفونت در گوش ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۱۱۹۰۱۲۹

رضا قدوسی به ایرنا گفت: استفاده از هدفون و هندزفری این روزها به ویژه در مکان‌های عمومی در میان نوجوانان و جوانان رواج زیادی یافته در حالی که سلامت گوش را به خطر می‌اندازد.
وی اظهار کرد: استفاده از این ابزار الکترونیکی باعث می‌شود پرده گوش به ارتعاش درآمده و گوش میانی دچار لرزش شود.
قدوسی ادامه داد: گوش داخلی امواج حرکتی را به امواج الکتریکی تبدیل و به صورت پیام عصبی به مغز انسان منتقل می‌کند و در واقع حساس‌ترین قسمت در میان گوش داخلی است که در آنجا یک سری سلول‌های مژک‌دار حساس به صوت نقش تبدیل کردن صدا را به پیام عصبی برعهده دارند و استفاده طولانی مدت از هدفون و هندزفری اختلالاتی در گوش به وجود می‌آورد.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: سیستم‌های حساس گوش داخلی که تعداد زیادی از سلول‌های مویی در آن قرار دارد، در اثر استفاده زیاد از این ابزار الکترونیکی صدمه می‌بیند، از بین رفتن سلول‌های مویی باعث تغییر آستانه شنوایی گوش شده و افراد به صداهای بلند عادت می‌کنند.
قدوسی اضافه کرد: این ناشنوایی تدریجی اوایل به صورت وزوز کردن گوش است و به مرور گوش به ناشنوایی می‌رسد که در این حالت شنوایی غیرقابل برگشت است. این پزشک توصیه کرد: در صورتی که مدام از هدفون استفاده می‌شود، باید هر یک ساعت حدود ده دقیقه به گوش‌ها استراحت داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها