سارق سابقه‌داری که با نقشه‌ای عجیب توسط برادرانش فراری داده‌شده بود، دستگیر شد

نقشه هالیوودی فرار از بیمارستان

دو برادر که نقشه فراری دادن برادر زندانی‌شان را به سبک فیلم ‌های هالیوودی در بیمارستان امام خمینی پایتخت به اجرا گذاشته بودند بعد از سه ماه فرار، همراه اعضای باند خود بازداشت شدند. زندانی فراری هم در عملیات پلیس بازداشت شد.
کد خبر: ۱۱۸۹۴۸۰

به گزارش جام‌جم، ساعت 11 روز نهم آبان امسال، مرد جوانی که به اتهام زورگیری و سرقت در یکی از زندانها به سر می‌برد و زخمی بود، توسط یک مامور بدرقه و سرباز از زندان برای درمان به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل شد .
هنوز دقایقی از حضور آنها در محوطه بیمارستان نگذشته بود که چهار نفر مسلح به سلاح کمری با شلیک چهار تیر هوایی و تهدید مامور بدرقه، وارد بیمارستان شدند. در پی تیراندازی آنها حاضران در بیمارستان به‌شدت وحشت‌زده شد‌ند.
مهاجمان که سلاح کلت به دست داشتند، جوان زندانی را با خودشان بردند و با سوار کردن او در خودرویی فرار کردند. با گزارش این موضوع به پلیس، ماموران برای بررسی ماجرا در بیمارستان حاضر شدند.
آنها در بازبینی دوربین مداربسته آنجا مشاهده کردندکه افراد مسلح به سبک فیلم‌های هالیوودی وارد بیمارستان شده و بعد از تیراندازی زندانی را ربوده و او را ابتدا با یک موتور و بعد در میانه راه با سوار کردن در خودرویی همراه چند خودرو و موتورسیکلت که آن را اسکورت می‌کرده، فراری داده‌اند. در این مرحله پرونده‌ای در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران تشکیل شد و با دستور بازپرس علی ایردموسی تحقیقات ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران ادامه پیدا کرد.
سارق سابقه‌دار
در جریان تحقیقات ماموران ابتدا به بررسی سوابق کیفری زندانی فراری پرداختندکه معلوم شد، او در زمینه شرارت، سرقت مسلحانه و نزاع و درگیری دارای سابقه بوده است. حتی چندی پیش نیز به یک زن در یکی از خیابان‌های تهران حمله‌ور شده و بعد از سرقت پول او درصدد فرار بوده که با داد و فریادهای مالباخته، او را به کناری پرت کرده و با تهدید چاقو، راه را بر راننده خودروی پراید عبوری سد می‌کند. او در سرقت ماشین ناکام مانده و با شلیک پلیس زخمی شده و دستگیر شده بود.
این در حالی بود که معلوم شد برای این متهم به خاطر سرقت‌های مشابه که انجام داده بود، قرار وثیقه 500 میلیون تومانی صادرشده است.
ماموران با هماهنگی قضایی برای یافتن متهم به خانه‌اش در یکی از محله‌های جنوبی تهران اعزام شدند اما معلوم شد او به آنجا نرفته و اعضای خانواده‌اش هم از وی بی‌خبر هستند. اما در تحقیقات بعدی معلوم شد که دو برادر زندانی فراری هم به طور مرموزی ناپدید شده‌اند.
همین سرنخ کافی بود که ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران اطمینان یابند که نقشه فرار از بیمارستان را برادران متهم طراحی کرده باشند. آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این‌که ماموران چند هفته پیش مخفیگاه آنها را در جنوب پایتخت شناسایی کرده و زمانی که برای دستگیری آنها وارد این مخفیگاه شدند، معلوم شد که فقط یک نفر از اعضای باندی که در فراری دادن مرد زندانی نقش داشته در آنجا حضور دارد.
این مرد که از دوستان زندانی فراری بود بازداشت شد. وی به افسر تحقیق گفت: من فقط راننده بودم و نقش اسکورت را در زمان فراری دادن مرد زندانی به نام شهروز داشتم. دو برادرش و افراد دیگری که همه خلافکار و سابقه‌دار هستند، مقدمات فرار او را فراهم کردند. من هم حسب رفاقت با آنها همراه شدم اما فکر نمی‌کردم خودم هم به دردسر بیفتم.
شناسایی مخفیگاه
با اعتراف این مرد بقیه اعضای این باند هم شناسایی و تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این‌که روز جمعه دوازدهم بهمن امسال ماموران موفق شدند آخرین مخفیگاه‌های دیگر اعضای باند و زندانی فراری را شناسایی کنند. ماموران با هماهنگی قضایی وارد خانه‌‌‌ویلایی در هشتگرد کرج شدند و پنج زن و پنج مرد را که یکی از آنها همان زندانی فراری بود بازداشت کردند.
از مخفیگاه متهمان سه قبضه سلاح کلت نیز کشف شده است. متهمان بازداشتی برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند و به جرایمشان اعتراف کردند. این در حالی است که یکی از متهمان در جریان دستگیری از سوی پلیس، هدف شلیک گلوله قرار گرفته و زخمی شده است. مرد زندانی به افسر تحقیق گفت: چون مرتکب جرایم زیادی از جمله سرقت و زورگیری شده بودم می‌دانستم با مجازات سنگینی رو‌به‌رو خواهم شد. به همین خاطر نقشه فرار را طراحی و اجرا کردیم. بعد از فرار مرا به خانه یکی از دوستانم بردند و آنجا دستبند و پابندهایم را شکستند.
مدتی پنهانی زندگی می‌کردیم و برای گذران هزینه زندگی‌مان به سرقت از خانه‌ها با همدستی برادرانم و بقیه اعضای باند و چند زن رو آوردیم. فکر نمی‌کردم پلیس با گذشت بیش از سه ماه بتواند ما را بازداشت کند. با اعتراف‌های این مرد، برادرانش مورد بازجویی قرار گرفتند و به اجرای نقشه طراحی برای فرار او اعتراف کردند.
یکی از این متهمان به افسر تحقیق گفت: نمی‌خواستیم برادرمان در زندان بماند بنابراین چون فیلم‌های هالیوودی زیاد می‌دیدم ، نقشه‌مان را مثل یکی از همان فیلم‌ها طراحی کردیم. دو ماه برای این فرار نقشه کشیده بودیم. چند بار خواستیم نقشه فرار او را به اجرا بگذاریم که نشد. آخرین بار روی خودروها پلاک سرقتی نصب کرده و نقشه را اجرا کردیم .

متهمان بعد از فرار به سرقت مسلحانه از خانه‌ها دست می‌زدند

علی ایردموسی، بازپرس پرونده بعدازظهر جمعه با حضور در پلیس آگاهی تهران به تحقیقات قضایی از پنج متهم مرد و پنج متهم زن بازداشت شده در این پرونده پرداخت. در جریان تحقیقات قضایی معلوم شد دو نفر از متهمان بازداشت شده برادر همین زندانی دستگیر شده بوده و دو نفر دیگر از دوستان آنها هستند. همه متهمان در زمینه سرقت و زورگیری سوابق کیفری داشته‌اند. خود زندانی بازداشت شده هم سوابق کیفری متعدد و محکومیت‌هایی داشته که با دستگیری به خاطر سرقت و زورگیری دوباره برمحکومیت او اضافه شده بود.
در تحقیقات بعدی قضایی مشخص شد مرد زندانی مدام در تماس‌های تلفنی و ملاقات با برادرانش اعلام کرده بود اگر در زندان بماند به خاطر محکومیت‌های طولانی که در انتظارش است، جان سالم به‌در نمی‌برد، به همین خاطر از برادران خلافکارش خواسته تا نقشه فراری دادن او را به اجرا بگذارند. آنها نیز تصمیم می‌گیرند با تعقیب خودروی حمل جوان زندانی به بیمارستان برای ادامه درمان، با تیراندازی به سمت ماموران محافظ و ایجاد رعب و وحشت در بیمارستان او را بربایند.
متهمان در جریان تحقیقات قضایی گفتند مدتی بعداز فراری دادن جوان زندانی در شهرهای تهران، کرج و چند شهر دیگر، تصمیم به سرقت‌های مسلحانه خانه گرفته‌اند و تاکنون به 40 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.
همچنین پنج زن بازداشت شده که اعضای باند شان بودند در زمینه تهیه مخفیگاه ، غذا و حتی فراهم کردن مقدمات فرار آنها از شهری به شهر دیگر نقش داشته‌اند و در قبال این مبلغی پول دریافت می‌کردند.
اعضای این باند دیروز تفهیم اتهام شدند. برای زندانی فراری در برابر اتهام فرار از زندان، همدستی در سرقت‌های مسلحانه خانه‌‌ها و نیز چهار همدستش بابت شرکت در سرقت‌های مسلحانه خانه‌ها، نقشه و اجرای فراری دادن وی با تیراندازی مسلحانه و پنج زن بازداشت شده هم به اتهام معاونت در جرایم، قرار قانونی صادر شد. تحقیقات از اعضای این باند برای رازگشایی از دیگر جرایمشان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها