سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد

کاهش 4 درصدی مصرف لبنیات در پایتخت

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که در شش‌ماه گذشته مصرف شیر و لبنیات در تهران 9/3درصد کاهش داشته است، گفت: گرچه این کاهش در سطوح معنی‌دار و قابل توجه نیست، ولی با توجه به این‌که میزان مصرف قبلی و معمول شیر و لبنیات در کشور کمتر از مقدار توصیه شده و مورد نیاز است این کاهش هم هشدار دهنده است.
کد خبر: ۱۱۸۹۳۸۰

به گزارش جام‌جم، ایرج حریرچی افزود: وزارت بهداشت مکلف است مجددا در مورد کاهش مصرف شیر و لبنیات و افزایش شدید قیمت آنها تذکر دهد.
وی درباره کاهش هزینه‌های فقرزای سلامت ادامه داد: یک خبر بسیار مهم کاهش هزینه‌های فقرزای سلامت است. هزینه‌های فقرزای سلامت از 8/0درصد در سال ۹۳ به 71/0درصد در سال۹۴ و 6/0درصد در سال۹۵ رسیده است، این به آن معنی است که ۱۶۲ هزار نفر کمتر دچار هزینه‌های فقرزا شده‌اند.
حریرچی با بیان این‌که هزینه فقرزا در حوزه سلامت به معنی پرداختی از جیب مردم به خاطر بیماری در حدی است که خانوار دچار فقر و سقوط زیر خط فقر شود، ادامه داد: پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت یعنی هرگونه پرداختی که هنگام ارائه خدمات درمانی و دارویی از افراد دریافت می‌شود که این موضوع، ناکارآمدترین و ناعادلانه‌ترین روش تامین هزینه‌ها در حوزه سلامت است و موجب افزایش فقر، فشار مالی به مردم، تاخیر مراجعه و تاخیر در دریافت درمان و نیز بی‌اعتمادی به بیمه‌ها می‌شود.
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: پرداختی از جیب مردم از ۵۴ درصد در پنج سال قبل از اجرای طرح تحول سلامت و حتی ۵۸ درصد در سال ۸۹ به ۳۸ درصد در سال ۹۳ و ۳۷ درصد در سال ۹۴ کاهش یافت که این مساله باعث شد مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه ششم توسعه هدف مورد انتظار برای پرداختی از جیب مردم را کمتر از ۲۵ درصد تعیین کند.
هنرمندان دقت کنند
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که در رابطه با مورد اخیر مبنی بر تبلیغ داروی نالوکسان توسط یک بازیگر، شکایتی از سوی وزارت بهداشت انجام نشده و احتمالا دادستانی این موضوع را پیگیری می‌کند، گفت: پیشنهاد وزارت بهداشت این است هنرمندانی که می‌خواهند کمکی در زمینه انتقال پیام‌های بهداشتی انجام دهند، محتوای پیام خود را با وزارت بهداشت یا یک مرجع علمی بررسی کنند، زیرا ممکن است محتوایی که گفته شده باعث شود مردم درک متفاوتی داشته باشند، این در حالی است که درک مردم از آن محتوا اهمیت بسیاری دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها