صنعت بزرگ خودروسازی به موازات دنیای فناوری حرکت می‌کند و با پیشرفت سریع فناوری‌ها، صنعت خودروسازی هم به شکوفایی و رشد سریع‌تر می‌رسد. به گزارش جام‌جم و به نقل از خودروبانک، این روند باعث شده صنعت خودروسازی به امکاناتی دسترسی داشته باشد که پیش از این توان انجام آن را نداشته است. نمونه آن می‌تواند چاپگرهای سه‌بعدی صنعتی باشد که هنوز راه زیادی برای تکامل نهایی دارند، اما در مرحله کنونی چاپگرهای سه‌بعدی می‌توانند کمک زیادی به صنعت خودروسازی کنند و فعالان این صنعت را به مرحله جدیدی از طراحی و تولید برسانند.
کد خبر: ۱۱۸۸۷۴۲


شرکت اچ‌ای‌آر (HER) به عنوان یکی از طراحان و تولیدکنندگان بزرگ رینگ‌های اسپرت جهان، از فرصت‌های پیش رو استفاده کرده و با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی موفق به خلق یک رینگ منحصربه فرد و شگفت انگیز شده است که با استفاده از دستگاه‌های مرسوم تولید رینگ به هیچ وجه امکان تولید آن وجود ندارد. شرکت اچ‌ای‌آر با همکاری شرکت جی‌ای ادیتیو (GE Additive) موفق به طراحی و ساخت اولین رینگ تیتانیومی جهان با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی فلز شده است که بدون شک زیباترین و شگفت انگیزترین رینگی خواهد بود که تابه‌حال دیده اید. این رینگ به دلیل این‌که در نوع خود منحصربه فرد است، در نمونه‌های اولیه و تحت عنوان HRE3D+ ساخته شده است و پیچیدگی طراحی آن باعث شده یکی از زیباترین رینگ‌های موجود در جهان باشد. این مهم محقق نمی‌شد مگر با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی فلز که هم خالق زیباترین و شگفت انگیزترین رینگ جهان بوده و هم برای سازندگان می‌تواند مزیت‌های اقتصادی زیادی داشته باشد.
به عبارت دقیق‌تر برای طراحی و ساخت رینگ‌های آلومینیومی یا آلیاژی معمولی، نیاز به قطعه خام دارید و با استفاده از دستگاه‌های برش پیشرفته می‌توان داده‌های طراحی را روی قطعه خام اجرا کرد و همین موضوع باعث می‌شود بخش قابل توجهی از حجم قطعه خام به قطعات دورریز یا بازیافتی تبدیل شود. اما با استفاه از چاپگرهای سه‌بعدی فلز می‌توان حجم قطعات دورریز یا بازیافتی را به تنها 5 درصد کاهش داد و آن هم برای رسیدن به نتیجه نهایی خواهد بود که برای تولید کنندگان از لحاظ اقتصادی فوق العاده بوده و همچنین می‌توانند به طرح‌های دلخواه خود بدون محدودیت دستگاه‌های برش فعلی برسند که نمونه اولیه آن را می‌توانید شاهد باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها