گفت‌و‌گوی جام جم با سردار آزمون و مهدی طارمی

فینال نه، فعلا فقط ژاپــــــــن

سردار آزمون بی‌شک بهترین بازیکن ایران در دیدار با چین بود. او فوق‌العاده عمل کرد و حالا به خوبی می‌توان فهمید چرا کارلوس کی‌روش تاکید داشت حتی با وجود خداحافظی باید دوباره برگردد و برای ایران بازی کند. تصور کنید اگر سردار آزمون در نوک خط حمله تیم ملی نبود ایران با چه مشکلاتی روبه‌رو می‌شد. با حضور آزمون و درخششی که تا اینجای جام در امارات داشته حتی جای خالی رضا قوچان‌نژاد هم دیگر در خط حمله حس نمی‌شود. سردار در دیدار با چین بی‌نظیر بود. علاوه بر این‌که گل زد، یا گل هم ساخت و اکثر ضربات سر را هم زد. هر کدام از این ضربات برای ایران تبدیل به یک حمله شد و به همین خاطر ایران در بخش هجومی عالی بود. سردار بعد از بازی گفت‌وگویی با روزنامه جام‌جم داشت.
کد خبر: ۱۱۸۷۵۶۸

سردار یک گل و یک پاس گل. عجب شب خوبی برایت بود.
ممنون از شما و همین‌طور هواداران که در امارات هستند و تشکر می‌کنند. از هواداران دیگر هم تشکر می‌کنم، چون می‌دانم چقدر برای موفقیت ما در جام دعا کرده‌اند. راستش وظیفه من این است که گل بزنم. خودم دوست دارم پاس گل هم بدهم و در آن صحنه دیدم که مهدی خالی است و اگر پاس بدهم بهتر است. این را فراموش نکنید که ما همه برای تیم ملی از خودگذشتگی می‌کنیم. بارها شده بازیکنان دیگر در چنین موقعیتی به من پاس داده‌اند و تصمیم گرفتم در آن لحظه به مهدی پاس بدهم، چون مطمئن بودم توپ را گل می‌کند.
تو و مهدی طارمی چقدر خوب همدیگر را پیدا می‌کنید.
من و مهدی مثل برادر هستیم. رابطه‌ای که داریم در زمین بازی هم روی کارمان اثر می‌گذارد، ولی فراموش نکنید ما در تیم ملی همه یکدل و متحد هستیم و با چشم بسته یکدیگر را در زمین پیدا می‌کنیم.
مهدی در بازی بعدی غایب است و این خبر خوبی برای تیم ملی نیست.
بله، متاسفانه مهدی کارت زرد دومش را گرفت و بازی را از دست داد. البته معتقدم داور می‌توانست به او کارت ندهد. این چیزها در زمین بازی پیش می‌آید و مهدی نمی‌خواست کارت بگیرد.
روی گلی که زدی حرکت خیلی خوبی داشتی. البته روی پاس گلت هم همین‌طور. در هر دو موقعیت بدجور برای رسیدن به توپ جنگیدی. در این باره صحبت کن.
همان‌طور که بارها گفته‌ام ما برای تیم ملی می‌جنگیم و همه وجودمان را در زمین بازی می‌گذاریم. راستش من در هر دو صحنه حدس می‌زدم به توپ می‌رسم و خدا را شکر که این اتفاق افتاد. خوشحالم برای تیم ملی مثمرثمر بودم، ولی خودم توقع دارم هر بازی بهتر و بهتر شوم. ان‌شاءا... که در ادامه جام هم همه چیز برای ما خوب پیش برود و باعث شود دل مردم هم شاد شود. راستش کار سختی داریم و هنوز دو خان دیگر باقی مانده است.
خیلی‌ها از الان خواب فینال را می‌بینند.
ولی من خواب بازی با ژاپن را می‌بینم. فراموش نکنید ژاپن تیم بزرگی است و اصلا این حرف‌ها درست نیست که نمی‌دانم آنها با تیم جام جهانی فرق کرده‌اند و ضعیف‌تر شده‌اند. ژاپن همیشه قدرتمند بوده و در این جام هم تیم پرقدرتی است. فعلا به فینال نه، فقط به این تیم فکر می‌کنیم. ان‌شاءا... بتوانیم در نیمه نهایی آنها را هم شکست دهیم. الان تمام فکر و ذکرمان آنها هستند تا ببینیم در ادامه جام چه اتفاقی رخ می‌دهد.

سردار، سومین گلزن برتر ایران

ششمین گل سردار آزمون در تاریخ جام ملت‌های آسیا وارد دروازه چین شد تا او به تنهایی در رده سوم برترین گلزنان ایران در تاریخ این رقابت‌ها قرار بگیرد. در این فهرست علی دایی با ۱۴ گل زده دست نیافتنی است و حسین کلانی و بهتاش فریبا با ۷ گل زده به صورت مشترک در رده دوم قرار دارند. سردار برای رسیدن به رده دوم دو بازی دیگر فرصت دارد تا حداقل یک بار موفق به گلزنی شود.

تمجید از عملکرد آزمون

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان مورد تمجید و تحسین رسانه معتبر کشور اسپانیا قرار گرفت. مارکا در گزارشی از اتفاقات جام ملت‌های آسیا، درخشش سردار آزمون را مورد توجه خود قرار داد و نوشت: مهاجم روبین کازان در بازی با چین همه کار کرد و اکنون در بالاترین سطح خود به سر می‌برد. او در دیدار برابر چین از فنگ ژیائوتینگ عبور کرد و با پاس خود شرایط را برای گلزنی طارمی مهیا کرد تا بازی یک بر صفر شود. در ادامه این گزارش آمده: در گل دوم با یک حرکت سریع دروازه‌بان چین را جا گذاشت و دروازه حریف را باز کرد. در نهایت در وقت‌های اضافه نیمه دوم انصاری‌فرد از اشتباه دیگر مدافع‌های چین بهره کامل را برد و گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها