اگرچه در پایان بازی تیم ملی کشورمان و عمان، علیرضا جهانبخش به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد، اما به زعم بسیاری از کارشناسان و رسانه‌های فوتبالی باید بی‌شک علیرضا بیرانوند را مرد شماره یک این بازی دانست. مهار ضربه پنالتی کاپیتان تیم ملی عمان در همان دقیقه اول بازی باعث شد تا روند بازی کاملا به نفع شاگردان کارلوس کی‌روش شود. بر همین اساس، در حین بازی و پس از آن رسانه‌ها به تمجید از عملکرد گلر تیم ملی کشورمان پرداختند.
کد خبر: ۱۱۸۶۵۷۵

سایت روزنامه اسپانیایی مارکا با بیان این‌که بیرانوند بهترین بازیکن ایرانی در زمین بود، نوشت: دروازه‌بان ایرانی که پیش از این به خاطر مهارهایش در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه مطرح شده بود به کلین شیت خود ادامه داد و ایران به لطف مهار پنالتی توسط او در دقایق نخست توانست پیروز این دیدار شود. سایت اسپورت 360 هم در این زمینه نوشت: بیرانوند با مهار پنالتی بازیکن عمان در دقیقه دو باردیگر خود را به عنوان یک «سوپرمن» نشان داد. دروازه ایران مقابل پنالتی المهاجری به درستی در جهت ضربه حرکت کرد و این توپ را مهار کرد تا ایران در نهایت با دو گل پیروز میدان لقب بگیرد. همچنین این سایت اشاره‌ای به این موضوع داشت که علیرضا بیرانوند بدون شک یکی از برترین بازیکنان برای کسب جایزه برترین بازیکن آسیا بوده و پس از این‌که این اتفاق از سوی AFC رخ نداده، هواداران ایران از این موضوع خشمگین شدند.
اکانت توییتر رسمی جام‌جهانی نیز واکنش فوق‌العاده‌ای به مهار پنالتی دروازه‌بان تیم ملی مقابل عمان نشان داد. در این مطلب نوشته شد: «کاپیتان متفاوت، نتیجه یکسان. کریستیانو تنها کسی نیست که از روی نقطه پنالتی مغلوب بیرانوندِ ایران شده است. پس از کاپیتان پرتغال در جام‌جهانی، در جام ملت‌های آسیا هم کاپیتان عمان، احمد المهیجری نتوانست از سد او بگذرد.»
در همین حال یک رسانه لهستانی هم با تمجید از بازی بیرانوند مقابل عمان نوشت: یکی از چهره‌های شاخص تیم ملی ایران، علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان این تیم است که پرتاب‌های دست شاخصی دارد. او در بازی قبلی تیم ایران مقابل عراق، توپ را با دست از محوطه جریمه خود به نیمه زمین حریف فرستاد. چنین پرتاب‌های دقیق و البته بسیار بلندی تنها از دروازه‌بانان شاخصی مثل داوید دخیا برمی‌آید. روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست هم نوشت که دروازه‌بان ایران با واکنش بسیار عالی خود در مهار ضربه پنالتی توانست امید را در تیمش نگه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها