کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

نشست ورشو سرپوشی بر ناکامی‌‌های آمریکا

در آستانه برگزاری نشست ضد ایرانی ورشو که با اعتراض جدی ایران مواجه شده است، دیروز هیاتی از دیپلمات‌های لهستانی به ریاست ماچی پرز میسلاولانگ، معاون وزیر خارجه این کشور در سفر به تهران با سید عباس عراقچی، دیدار و رایزنی کردند.
کد خبر: ۱۱۸۶۵۵۹


به گزارش مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه، این مقام لهستانی در ارتباط با نشست ورشو اظهار داشت: در این کنفرانس پیشبرد صلح و امنیت در خاورمیانه در کلیت خود مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و به هیچ وجه علیه هیچ کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود. وی تاکید کرد: لهستان به عنوان دوست ایران اجازه نخواهد داد تا علیه ایران اقدامی صورت گیرد.
در این دیدار عباس عراقچی نیز تاکید کرد: بحران خاورمیانه در اشغالگری رژیم صهیونیستی ریشه دارد و اصلی‌ترین مشکل منطقه رژیم صهیونیستی و سیاست های غاصبانه و سرکوبگرانه آن است؛ لذا تا زمانی که مردم فلسطین به حقوق مشروع خود نرسند، منطقه روی آرامش به خود نخواهید دید. این‌که چنین موضوع مهمی در دستور کار کنفرانس قرار نگرفته نشان دهنده یکسویه بودن این کنفرانس است و معلوم است آمریکا اهداف دیگری را از برگزاری آن دنبال می‌کند.
عراقچی همچنین افزود: مشکل دیگر منطقه سیاست‌های ماجراجویانه دولت آمریکا است. در حالی که آمریکا در صدد نابودی برجام به عنوان تنها محصول دیپلماسی و مذاکره در این منطقه حساس است، چگونه می تواند ادعا کند در پی حل مشکلات این منطقه است؟!
معاون سیاسی وزارت خارجه با غیرقابل قبول دانستن دلایل دولت لهستان در همراهی با دولت آمریکا در برگزاری کنفرانس ورشو تصریح کرد: دولت لهستان باید نیات واقعی دولت آمریکا از این کنفرانس را درک کرده و متوجه عواقب آن باشد.
عراقچی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال برقراری صلح و امنیت در منطقه بوده و این را در مبارزه با گروههای تروریستی همچون داعش به اثبات رسانده است؛ اما اجازه ائتلاف سازی علیه منافع خود را به هیچ کشوری در منطقه یا خارج از آن نخواهد داد.
در همین حال دیروز جاکیچ کژاپوتوویژ، وزیر خارجه لهستان مدعی شد: ما نمایندگان ایران را دعوت نکردیم، چراکه باعث می‌شد نتوانیم مذاکراتی عادی داشته باشیم. ایرانی‌ها از زبانی استفاده می‌کنند که قبول آن در این مورد برای لهستان سخت است.
وی همچنین گفت: روسیه اعلام کرده است در این نشست شرکت نخواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها