خطیب نماز جمعه تهران گفت: خاورمیانه و غرب آسیا به خاطر مقاومت ملت ایران، به گورستان آرزو‌های آمریکایی تبدیل شد.
کد خبر: ۱۱۸۵۶۵۱

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری در نخستین حضور خود به عنوان خطیب جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران با تاکید بر این‌که باید از نمازجمعه به عنوان یک دستاورد بزرگ نهضت الهی مراقبت کنیم، گفت: مراسم نمازجمعه باید با کیفیت، شکوه، صلابت و صمیمیتی بیش از گذشته برگزار شود.وی افزود: در این زمینه خطبای نمازجمعه، ستادهای نماز جمعه، کارگزاران و آحاد مومنان وظیفه سنگینی بر عهده دارند و می‌توانند با پیشنهادها، انتقادها و نظر خود کمک زیادی در بالابردن کیفیت برگزاری مراسم نمازجمعه داشته باشند.
خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به این‌که دو ردیف از میله‌های موجود در نمازجمعه برداشته شده است، ابراز امیدواری کرد فاصله بین جامعه مومنین و مسؤولان برداشته و نمازجمعه با قوت و نشاط بیشتری برگزار شود.
حاج علی‌اکبری با اشاره به این‌که به بهمن‌ماه و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک می‌شویم از همه اصحاب فرهنگ، قلم، دارندگان تریبون و مسؤولان فرهنگی خواست تلاش کنند بهمنی متفاوت داشته باشیم و این روزهای خدایی گرامی داشته شود.وی تصریح کرد: در تاریخ ملت ما هیچ ماهی مثل بهمن، هیچ روزی مثل 22 بهمن و هیچ دهه‌ای مثل دهه فجر نیست. خطیب نمازجمعه تهران گفت: در این 40 سال ملت ایران با حضور حماسی و باشکوه خود در راهپیمایی 22 بهمن همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و دشمنان نیز با دیدن مقاومت ملت ایران به خشم آمده‌اند.
حاج علی‌اکبری افزود: ملت ما هرگز روزهای تلخ و سیاه تسلیم شدن به مستکبران، تحقیر شدن، به حراج گذاشته شدن عظمت ایران، روزهایی که آزادی در گوشه زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌ها ذبح می‌شد، روزهای وادادگی، غارت منابع ملی، وابستگی، نوکری آمریکا و استکبار و روزهای دوستی با صهیونیست را هیچ وقت فراموش نخواهد کرد.وی از 22 بهمن به عنوان تولد دوباره یک ملت یاد کرد و گفت: این اتفاق مهمی است که یک ملت با راهنمایی انسانی - الهی، آزاده و عارف که نسخه نجات ملت ایران را از نص قرآن استخراج کرد، به میدان آمد و حتی در این راه جان خود را تقدیم کرد.
خطیب نمازجمعه تهران افزود: 40 سال پشت سر گذاشته شد و در این مدت ملت عزیز ما میوه‌های شیرین این شجره طیبه را دارند می‌چشند. حاج علی‌اکبری گفت: بسیاری از آرزوهای ملت ایران در پرتو این مقاومت و همبستگی ایمانی محقق شده است و تا حد زیادی ملت عزیز ما به استقلال در بخش‌های مختلف دست پیدا کرد و از آزادی در عالی‌ترین سطح برخوردار شد.
وی افزود: ملت عزیز ما حاصل این حضور مومنانه و مقاومت دلیرانه را دارد دریافت می‌کند و این دستاوردها در عرصه‌های علمی - فرهنگی - اجتماعی و ساخت بنیان‌های عظیم اقتصادی قابل مشاهده است.خطیب نمازجمعه تهران با بیان این‌که ملت ایران یک تمدن جدید را از شرق با پیام‌های جدید به دنیا معرفی کرد، گفت: ملت ما 40 سال در برابر انواع و اقسام جنگ‌ها، فتنه‌ها و تحریم‌ها ایستاد و خداوند شهد شیرین این پیروزی را به آنها چشاند.وی با اشاره به وضعیت دشمن در منطقه افزود: در حالی که تمدن ایران اسلامی در شرق در حال ظهور است تمدن آمریکایی از سوی دیگر در حال افول است.امام‌جمعه موقت تهران با بیان این‌که از نشانه‌های این افول خروج زبونانه نیروهای آمریکایی از منطقه است، افزود: البته این مساله کمی نیست اما در عین حال ما مراقب توطئه‌های آمریکایی‌ها هم هستیم.
حاج علی اکبری با اشاره به سفر رئیس‌جمهور آمریکا به عراق گفت: همان‌طور که در صحبت‌های او هم بود آمریکا میلیاردها دلار خرج کرد، اما چیزی جز نکبت و بدبختی برای آن نداشت و حتی در این سفر ملت و دولت عراق هم رئیس‌جمهور آمریکا را تحویل نگرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها