خوشبین‌ترین هواداران تیم ملی فوتبال هند هم تصور نمی‌کردند وقتی سوت پایان بازی تیم ملی کشورشان با تایلند زده شود، این حجم از شادی را تجربه کنند. نه‌تنها هواداران هندی بلکه کمتر کارشناس فوتبالی هم تصور می‌کرد فیل‌های آبی اولین پیروزی خود بعد از 55 سال در تاریخ جام ملت‌ها را با چنین نتیجه‌ای به دست آورند. هندی‌ها از چند سال پیش با بردن ستاره‌هایی همچون دل پیرو به دنبال تقویت و بالا بردن سطح فوتبال خود بودند و به نظر می‌رسد برد تاریخی 4 بر یک مقابل تایلند می‌تواند نتیجه همین سیاست‌ها باشد.
کد خبر: ۱۱۸۴۶۱۰

همین مساله موجب شد تا هواداران فوتبال هند در شبکه‌های اجتماعی شادی خود را با نوشته‌های‌شان نشان دهند. کاربران توییتری این‌طور به این برد تاریخی واکنش نشان دادند: «حتی در خوشبینانه‌ترین رویاهایم نیز چنین بازی فوق‌العاده‌ای را تصور نمی‌کردم»، «سال‌ها بود که انتظار چنین لحظه‌ای را می‌کشیدیم»؛ «عجب نتیجه تاریخی‌ای، فوتبال هند دوباره بازگشته است». علاوه بر مردم عادی، چهره‌های سرشناس دنیای بالیوود نیز واکنش جالبی به این پیروزی داشتند. یکی از این افراد، کارینا کاپور بازیگر سرشناس سینمای هند بود که جزو ثروتمندترین بازیگران خانم بالیوود به حساب می‌آید. کارینا کاپور بعد از برد 4 بر یک هندی‌ها مقابل تایلند در وعده‌ای وسوسه‌انگیز به ملی‌پوشان این کشور اعلام کرد هر بازیکنی که در بازی‌های بعدی بتواند دروازه رقیبان را باز کند به ازای هر گل نیم میلیون دلار از او پاداش دریافت خواهد کرد.
از سوی دیگر، این نتیجه موجب شد تا جایگاه هر دو تیم در رتبه‌بندی فیفا دستخوش تغییر شود. تا پیش از این بازی هند در رده 97 جهان قرار داشت و تایلند هم جایگاه 118 را به خود اختصاص داده بود. با توجه به پیروزی قاطع 4 بر یک، هندی‌ها دو پله صعود کرده و به رتبه 95 آمدند و از طرف دیگر تایلندی‌ها با چهار پله سقوط به جایگاه 122 رفتند. یکی دیگر از نکاتی که این نتیجه را برای هندی‌ها لذتبخش کرده، خبری بود که روز گذشته در رسانه‌ها مخابره شد. رئیس فدراسیون فوتبال تایلند روز گذشته اعلام کرد که پیش از آغاز جام ملت‌ها ،دو تیم هند و چین تقاضای بازی دوستانه با تایلندی‌ها را داشتند، اما مدیران تایلندی برای آن‌که تیم‌شان محک جدی‌تری بخورد از بازی کردن با هند انصراف داده و مقابل چینی‌ها بازی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها